Ha Juan,
Op de terugweg zijn we gaan eten in Antwerpen. Wát een verschil.
Bij andere draadjes heb gelezen dat het eten niet veel was, maar dat was dan in januari.
Van de zomer nog maar eens proberen, en dan wat dorpen verderop. :-)
Peter Sn
Prikkelende stelling, en… ik ben het er zeker niet mee eens. Maar het zal wel net als met andere zaken zijn, de één kan het waarderen en de ander vindt het niets. Maar om de Mosel op één schop te gooien en als onderontwikkelingsgebied te kwalificeren gaat naar mijn mening wat te ver. Wat heet! Je vergeet op tijd te remmen en je vliegt de bocht uit.
In de Mosel vind je restaurants met een ster en net daaronder. Daarnaast de restaurants met de “Gutbürcherliche kuchen”, de “Strausswirtschaften” (Eckstein is er zo één) en de restaurants verbonden aan een hotel. Betrek je de Ahr als doorreisgebied en de Nahe en Saar als proefgebied bij de Mosel dan kan je iedere dag sterren plukken. Daarnaast geldt voor alle met de nadruk op alle restaurants dat de prijs kwaliteit geweldig is. Doorgaans is er een puike wijkaart en vaak is buiten de wijnkaart nog veel meer moois te krijgen. De prijs van de wijn in vergelijking met Nederland wordt door Nederland met ruime cijfers verloren. Ben je een bekende van de restaurateur dan is eigen wijn inbrengen geen probleem.
Gezien de reactie(s) mag het helder zijn dat je niet de juiste restaurants hebt uitgekozen.
Ik vind het wel leuk dat je Eckstein kunt waarderen. Wanneer de zon ondergaat wordt het alleen maar leuker.
Wat mij naast de ervaringen van John&John zo aanspreekt is de (h)eerlijkheid van de keukens in Duitsland, op ieder niveau is het eten puur en eerlijk en de technieken vaak simpel. Dat simpele is zo mooi dat het bijna pijn doet, de doorsnee NLDse kok (ook de thuishobbyenknutselkok) kan niet meer zonder knutselen met technieken die de pet te boven gaat (op het hoogste niveau na) tot het gebruik van de verfoeilijke halffabrikaten.
Niets daarvan kom ik tegen in Duitsland. Dan wat John al noemt, de prijsstelling. En wat te denken van de gastvrijheid en service.
Landhaus Ruth bijvoorbeeld in de omgeving van Bernkastel, bijna een huiskamer moet hoe (h)eerlijk en puur. Probeer daar de bloedworst eens!
Je moet het gewoon nog maar eens proberen Peter, een echte 010er draait zijn hand toch niet om voor een extra rondje?
gr
Willem
Peter, nog een kleine toevoeging. Dat kleine winkeltje in Bernkastel heeft inderdaad Molitor maar dan wel van Achim de broer van… In de vinothek op de hoek van de Mosel en Kues hebben ze wel wijnen van Markus Molitor. Je betaalt daar per glas. Er liggen maar een stuk of drie vier wijnen van Markus. Ook oudere jaargangen.
Weet je zeker dat het Weingut Hahn is? Moet het niet Hain zijn? En wanneer Hahn en Hain dezelfde is dan begrijp ik de opmerking over het eten niet. Hain heeft niet alleen een geweldig hotel maar ook een restaurant alwaar regionale producten de hoofdtoon voeren.
http://www.weingut-hain.de/unser_haus.php
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?