Volgende week zaterdag is Neal Martin in Nederland. Hij is uitgenodigd door een paar Nederlandse wijnfreaks om 14 (van de 16 producenten in totaal) Chambolle Musigny Les Amoureuses uit 2011 te proeven (waaronder Roumier, Vogue, Mugnier etc etc). Dat is niet zo mijn “cup of tea”, maar uiteraard prachtig voor de Bourgogne liefhebbers.
Onverwacht gaf Neal aan dat hij een dag eerder aankomt en dus hebben we op vrijdagavond in de Librije ook een proeverij georganiseerd met Neal Martin. 12 personen aan tafel waarbij een aantal mooie magnums open gaan. Ik weet de line-up nog niet maar aangezien Neal een prachtig boek over Pomerol heeft uitgebracht (hij gaat er een aantal meenemen en signeren) lijkt het me passend om een mooie Pomerol in te brengen. Onlangs kocht ik uit een kelder van een diplomaat in Brussel een nog volle kist met Magnums Lafleur Petrus 1975. Vullingen nog hoog in de nek. Moet een mooie en passende fles zijn.
Ik weet dat we sowieso starten met een Magnum Dom Perignon 1990 Oenotheque…….die kom je niet vaak tegen in magnum….
Als ik meer weet over de line-up laat ik het weten. Ik kijk er sowieso enorm naar uit!
Hasta luego
John