Private tasting met Neal Martin

• Juan

Volgende week zaterdag is Neal Martin in Nederland. Hij is uitgenodigd door een paar Nederlandse wijnfreaks om 14 (van de 16 producenten in totaal) Chambolle Musigny Les Amoureuses uit 2011 te proeven (waaronder Roumier, Vogue, Mugnier etc etc). Dat is niet zo mijn “cup of tea”, maar uiteraard prachtig voor de Bourgogne liefhebbers.

Onverwacht gaf Neal aan dat hij een dag eerder aankomt en dus hebben we op vrijdagavond in de Librije ook een proeverij georganiseerd met Neal Martin. 12 personen aan tafel waarbij een aantal mooie magnums open gaan. Ik weet de line-up nog niet maar aangezien Neal een prachtig boek over Pomerol heeft uitgebracht (hij gaat er een aantal meenemen en signeren) lijkt het me passend om een mooie Pomerol in te brengen. Onlangs kocht ik uit een kelder van een diplomaat in Brussel een nog volle kist met Magnums Lafleur Petrus 1975. Vullingen nog hoog in de nek. Moet een mooie en passende fles zijn.

Ik weet dat we sowieso starten met een Magnum Dom Perignon 1990 Oenotheque…….die kom je niet vaak tegen in magnum….

Als ik meer weet over de line-up laat ik het weten. Ik kijk er sowieso enorm naar uit!

Hasta luego

John

• Hendrik de vierde

Met pijn in het hart heb ik moeten afzeggen:X

Veel plezier gewenst, en doe de groeten aan Joost

• Sander

Leuk! Dus we kunnen over een tijdje weer een leuke Hedonist's Gazette van Neal verwachten? :D

• whiskywillem

als het mogelijk is om voor mij zo'n pomerol boek te kunnen regelen, dan graag.

Bij gebrek aan creditcard (en geen behoefte eraan) is het vrij lastig om het via zijn site te ontvangen.

Alvast dank voor de moeite, en het doorgeven moet wel lukken via Romke of Willem G, die kom ik regelmatig tegen

groetjes

willem

• romke van dijk

Ben hier helaas niet bij willem…

iig veel succes zondag bij de gpsh

• joc

Beste Willem,

Dat moet lukken, Neal heeft me een volle doos boeken vooruit gestuurd (6 stuks, en er waren er 5 nodig, maw 1 extra exemplaar beschikbaar en die is nu voor jou).

Ik heb je even een prive bericht gestuurd ook, ik stuur het boek wel naar je op, dat is wellicht het makkelijkst.

Mvg,

Joc

• Juan

La Mission Haut Brion 1990 is inmiddels ook bekend

Hasta luego

John

• joc

Overigens komt er hoogstwaarschijnlijk 1 plekje vrij voor de Amoureuses proeverij op 7 juni. Bij interesse, stuur mij svp een privebericht zodat ik contact kan opnemen.

Aan deze proeverij zijn wel kosten verbonden en Amoureuses is nu eenmaal geen goedkope fles, maar alles wordt puur tegen kostprijs verrekend dus de prijs is absoluut fair. Er wordt ook een mooie 3 gangen lunch geserveerd.

• Juan

Het menu met de wijnen:

Appetisers

Henriot, Champagne Cuvée de Enchanteurs 1998

Gooseliver, red cabbage juice and black olive

Dom Perignon, Champagne Oenothèque 1990 magnum

Langoustine, kombucha and piccalilly

Domaine Ramonet, Bâtard-Montrachet 2010

Monkfish, vegetables in cabbage juice and haddock liver

Domaine Coche-Dury, Puligny-Montrachet ‘Les Enseignères’ 2005

‘Oosterschelde’ lobster, smoked almond, hackberry yoghurt

Roagna, Barbaresco Crichët Pajé 2001 magnum

Fat milkcow, potatoe salad and smoked eel

Château La Mission-Haut-Brion 1990, Pessac Léognan

Château La Mission-Haut-Brion 2001, Pessac Léognan

Pigeon, kohlrabi and star aniseed

La Fleur Petrus 1975 magnum, Pomerol

Toasted white chocolate, rum raisin and green cheese

Château Climens 1975, Sauternes

Strawberry, water mint, honey mascarpone

We zitten in de keuken aan de chef's table.

Hasta luego

John

• romke van dijk

wowowowow

Bijna elk gerecht en wijn is de reis waard!

romke