Private tasting met Neal Martin

• Sander

Man, man, man…. dat gaat een feestje worden (tu).

1990 La Mission Haut-Brion, de mooiste wijn die ik tot nog toe dronk :P.

• Dick Schinkel

romke van dijk Schreef:

——————————————————-

> wowowowow

>

> Bijna elk gerecht en wijn is de reis waard!

>

> romke

Oooooo welke wijn of gerecht dan niet?

Met Smakelijke Groet Dick

• romke van dijk

Appetisers

• Hendrik de vierde

Doe allen de groeten, en heel jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Hendrik

• Juan

Wat een prachtige avond!

Laat ik beginnen te zeggen dat Librije fantastisch werk afleverde. Indrukwekkende gerechten op 3 sterren niveau! De laatste 4 keer dat ik er zat vond ik ze de 3 sterren niet meer waard. Gisteren gelukkig dus wel.

De groep was zeer aangenaam en Neal Martin zeer relaxt.

Last but not least……de wijnen:

De Magnum Dom Perignon 90 oenotheque was niet van deze wereld! De neus was 101/100…..enorme gelaagdheid en aardse complexiteit. Super!

Wijn van de avond was La Mission Haut Brion 1990.

De PM 05 en Meursault 02 van Coche bevielen mij veel beter dat de Batard Montrachet 2011 van Ramonet. De Ramonet was zelfs al volledig op dronk….dat baart me zorgen….

Lafleur-Petrus 1975 uit Magnum was groots!

In de afterparty nog even een Sine Qua Non uit de koffer gerukt om in stijl af te sluiten….Dark Blossom 2011 syrah.

Voor waardering en foto's zie Delectable….

Hasta luego

John

• Sander

Helaas hebben ze bij Delectable nog steeds geen Android versie klaar (td).

• romke van dijk

Wat ik zo bijzonder vind is dat bij Moet et Chandon in de basis echt matige champagne maken, met een vrij hoge dosage om de mindere kantjes te verdoezelen. Diezelfde mensen zijn OOK in staat om

absolute top te maken. Hoe vaak ik achterover viel van Dom Perignon, liefst gerijpte, elke keer een feest.

Ze moeten dus behoorlijke concessies doen aan hun klaarblijkelijk groot vakmanschap.

Het is zoiets al dat Jonhnny Boer ook vreetschuur eten maakt…

John dank voor het delen,

Groet,

romke

• Hendrik de vierde

Ohw, de thuisblijvers hadden dus weer ongelijk>:D<

Wat de Mission H.B. betr. was men unaniem?

Heb de wijn een aantal verschillende malen in het glas gehad maar dat moeten dan foute flessen geweest zijn:S

• joc

Die 90 dom perignon was inderdaad echt heel groot (niet alleen qua fles en luxe presentatiecoffret, maar zeer zeker ook qua wijn). Champagne op magnum is echt compleet anders dan gewone fles.

90 LMHB inderdaad wijn van de avond, niet alleen de twee flessen tijdens het diner maar ook die derde fles buiten op het terras. Die SQN Dark Blossom verbaasde me overigens ook enorm, echt heel goed gemaakt.

En die 75 LFP op magnum was magnifiek.