vakantie in Bourgondië

• Thomas W

Dag,

Jaren geleden dat ik wel eens wat schreef en zelfs her en der een prikbordproeverij bezocht. Bourgogne in Scheveningen, Riesling bij Joost, Champagne bij Eelco.

Ik zou graag een weekje met mijn vriendin richting Bourgondië gaan. Niet alleen voor de wijn, daar heeft zij minder mee dan ik. Ik heb al wel wat onderzoek gedaan op internet maar er is erg veel en ik vind het moeilijk om te beoordelen vanaf een webpagina. Vandaar dat ik mij tot de prikkers wend.

Heeft iemand een leuke tip voor mij voor een leuke gite of appartement met tuin in Bourgondië? Ik zou in ieder geval graag de mogelijkheid hebben om zelf wat te koken. Ik zou met twee personen gaan. Het hoeft niet in Cote d'Or te zijn. Ik kan me voorstellen dat een dagtrip in die richting vanuit Morvan of Nievre ook wel te doen is. Budget tot max 90 euro per dag.

Groet,

Thomas

• Lea

Beste Thomas,

Het is voor mij lang geleden dat ik in de Bourgogne ben geweest.

Je vindt mooie adresjes via bijgaande link: http://www.bourgogne-tourisme.com/ou-dormir/hebergements/HLOBOU0210001365/detail/meursault/la-rose?fonction=15002&TypeHeb_1=Chambre%20d%27h%C3%B4tes&NomOffre_1=&Commune_1=meursault

Oordeel zelf naar de foto's.

Ik vind Meursault een mooi uitganspunt voor de regio.

Groet, Lea

• Hendrik de vierde

Ik zou er niet aan beginnen, wat is er mis met Duitsland?:D

• Marco***

Inderdaad, niet aan beginnen. Lekker naar Duitsland.

Daar heb ik wel leuke tips voor je en mooie adresjes.

Gr,Marco

• romke van dijk

Ganz genau!

Gekkigheid, Bourgogne is heerlijk maar ben er niet recent geweest. Lekker lunchen in Beaune. Dat is een begin. La Ciboulette prima eten lekker drinken voor normale prijzen.

Veel plezier met je vriendin en Bourgogne, zou zomaar kunnen dat het kwartje bij haar valt.

romke

• stofken

wij logeren vaak i les 7 nains in Rochepot, een B&B maar misschien kan je ook vragen om te kokkerellen, beneden is er wel een keuken.

• Koen

Hi Thomas,

Wij zijn vorig jaar onder ander in de Bourgogne geweest, maar niet op plekken waar je zelf kon koken.

Een website waar wij o.a. inspiratie hebben opgedaan is http://www.chambresdhoteswijzer.nl/. Maar er zijn er nog veel meer.

Aanrader: neem de handboeken voor de bourgogneliefhebber van Gert Crum mee. Staat veel in over wijn, maar ook over het landschap, plus plekken om te eten en te overnachten.

Veel plezier.

Groeten,

Koen

• John Copier

Thomas,

Ik neem aan dat die 90 euries per dag gelezen moet worden dat dit per persoon moet zijn. Momenteel zijn we hard op weg naar het hoogseizoen. En dan is 90 euro per dag gewoon te weinig. Maar uitgaande van 90 euries pppd maakt 180 euro voor z'n tweeën en voor die 180 euries (of een ietsje meer) is het volgende adres de moeite waard. Het ligt midden in de door jou gewenste streek. Ietsje noordelijk van Beaune.

http://www.chateau-de-chorey-les-beaune.fr/chambres-hotes-beaune/fr/chateau.html

• ChrisW

Je lijkt Juan wel :D

Het is misschien voor sommige prikkers niet voor te stellen - zeker niet voor diegenen die ook zich ook niet kunnen voorstellen dat je vergist druivensap van onder de EUR 20,- per fles zou willen drinken :D - maar ik kan me heel goed inbeelden dat je een overnachting voor twee personen voor minder dan EUR 180 per nacht kunt vinden. Zelfs EUR 90 voor één enkele overnachting lijkt me mogelijk omdat Thomas ook een gite of appartement als opties noemt.

Als dat overigens niet mogelijk zou zijn, ga ik nog per direct wat openen in Frankrijk :) Maar waarschijnlijk waren dan al heel veel mensen me voor geweest; zo goed gaat het ook weer niet in Frankrijk en er is wel een traditie om middels een hotel, gite of verhuurd appartement nog wat geld te verdienen.

Gegroet,

ChrisW

• Guill

Thomas,

Met dat budget een prima oplossing is een stacaravan op een camping. Kijk eens naar La grappe d'or, de camping van Meursault. Neem er altijd een met een slaapkamer (chambre) meer dan je nodig hebt. Voor de bagage en gekochte wijn. Zelf koken, je kunt buiten zitten, een zwembad en dicht bij gezellig Beaune. Nadeel als je in juli of augustus gaat is het erg druk.

Mvg. Guill