vakantie in Bourgondië

• John Copier

Natuurlijk kan je in Frankrijk een overnachting voor twee personen onder de 90 euries vinden. Of het dan bij mijn stijl van vakantievieren past weet ik niet maar ik laat mij graag verrassen. Ik ken mensen die jaarlijks in een caravan of tent kruipen en al of niet op de grondslapen het grootste goed van vakantievieren vinden en dit ook nog het liefst in Frankrijk doen. Bij mij gaat het dan kriebelen. Weinig ruimte, toilet op afstand, wellicht een gemeenschappelijke douche en prutsen op een kooktoestelletje. Dat zie ik mij niet doen. Dan liever geen vakantie.

Ondertussen ben ik ook op een leeftijd dat er voldoende ruimte tussen man en vrouw moet zijn om de dag gezellig door te komen. Vroeger was dat natuurlijk anders. Dan kon je niet dicht genoeg op elkaar zitten. Wat heet! Je kroop bij elkaar in bed. Moet je nu komen. Nu neem je twee bedden.

Veul en veuls te lang heb ik op de grond, op een rottig zeiltje, vaak ook in de regen op de grond moeten slapen en dan zou ik dit nu vrijwillig moeten opzoeken? Onderwijl een blik troep opendraaiend dat net voor de Koreaanse oorlog van de lopende band kwam. Nee, niets zo lekker als luxe, te beginnen met ruimte, een douche, een eigen toilet en een goed restaurant in de nabije omgeving. En met die wensen kom je eerder op 180 (waarschijnlijk zelfs meer) dan op 90 euries uit. :D

Chris ik kijk uit naar je B&B in Frankrijk. Ik kom beslist langs.>:D<

• Peter vdB

Ondertussen ben ik ook op een leeftijd dat er voldoende ruimte tussen man en vrouw moet zijn om de dag gezellig door te komen. Vroeger was dat natuurlijk anders. Dan kon je niet dicht genoeg op elkaar zitten. Wat heet! Je kroop bij elkaar in bed. Moet je nu komen. Nu neem je twee bedden.

John, you made my day. Bulderen van het lachen. :D

• ChrisW

Beste John,

Ik denk dat als iemand erg vriendelijk advies vraagt en daarbij ook aangeeft wat zijn criteria zijn, het niet vreemd is om daar in een eventueel antwoord rekening mee te houden :)

Je kunt het natuurlijk ook negeren en vooral aangeven wat je zelf in deze wereld belangrijk vindt …. ook al heeft de vraagsteller dan helemaal niets meer aan het antwoord :D

Als iemand tot EUR 90 per dag aan een hotelovernachting wil uitgeven, is hij/zij zeker niet uniek. Voor dat bedrag hoef je ook echt niet van een toilet op de gang gebruik te maken of je in de rivier te wassen; de vriendelijke oorspronkelijke vraagsteller zou zelfs nog kunnen denken dat hij een beetje belachelijk wordt gemaakt als hij niet beter zou weten (namelijk dat dat volgens mij nooit een ondertoon van jouw postings is).

Wat ik overigens uitgeef voor een hotelkamer is denk ik niet relevant en heb ik ook niet in mijn eerdere posting verwoord.

Om iets meer on topic te geraken: ik boek eigenlijk altijd mijn hotelovernachtingen via booking.com. Als je daar zoekt op bijvoorbeeld niet te dure appartementen in de buurt van Beaune is vast wel wat te vinden. Misschien dat je via de site van gites de france ook nog wel wat kan vinden ( gites de france - bourgogne )

Gegroet,

ChrisW

• Thomas W

Prikkers,

Dank voor de info. Ik ga er mee aan de slag.

Groet,

Thomas