Twee nieuwe Magisters Vini !

  • Udo

    zijksnor, lever eens een positieve bijdrage, bij voorkeur over wijn!

    Udo

  • Hendrik

    Met zulke vrienden heb je geen vriendinnen nodig! :+ :+ :+

    Disclaimer: geen gevoel voor humor, en spellingsfouten worden ekspres gemaakt ter verhoging van de vreugde des leezert

    Hendrik I.P.G.

  • Ruud Göebel

    Ach, ach, ik wilde alléén maar aan jullie laten weten, dat we er in Nederland 2 nieuwe Magisters Vini bij hebben en dat vond ik belangrijk nieuws! En nu is de draad weer alle kanten opgegaan behalve de goede! :( Ik had eigenlijk vele felicitaties verwacht voor Tjitske en Lars) Het door mij in te toetsen controle getal was: pftft !!

    Groet, Ruud

  • Robèrt Koopman

    Beste Ruud,

    Gelukkig staan er ook genoeg felicitaties tussen de spelfouten…..:-)

    De rest is allemaal geneuzel op niets af.

    Zo nu en dan gaat er ergens een deksel open en moet er even wat gif gestrooid worden.

    Dat waait wel weer over.

    M.v.g,

    Robèrt

  • Robèrt Koopman

    :D

    Even een uitgelokte spelvaut neerzetten en het laatste bericht blijkt toch niet het laatste bericht te zijn.

    Wat is het toch makkelijk….:+

    Een echte wijnschrijver heeft het liever over azijn dan wijn….

    Kom toch eens een keer met iets leuks.

    M.v.g,

    Robèrt

  • Ruud Göebel

    Ach beste John, hou op over je punten en komma's. Dit trof ik aan in een van je laatste bijdragen op “Lekker Wijntje”

    "Daarnaast pleit ik al geruime tijd voor nominaties in de communicatiesfeer. Want als er nooit over spijs en derank zou worden gepubliceerd, zou de aandacht voor het culinaire imperium in ons land nooit zo snel zijn toegenomen als de laatste jaren het geval is.

    Op de foto:

    Alle genomineerden namen trots hun testimonium va grote bekwaamheid in ontvangst." Ergo, we vergeten allemaal wel is een puntje of iets dergelijks op dit razendsnelle medium, als we maar begrijpen waar het over gaat!!

    Groet, Ruud

  • John Bindels

    Beste Ruud,

    Dank voor het citaat. Ook jij hoort ervan doordrongen te zijn dat het mij niet om punten en komma' s gaat. En ook niet om slagfoutjes van een webmaster die bij het uitmeten van tekst een regel slordig overneemt. Dat zijn inderdaad zaken waarvan iedereen last kan hebben. Maar dat notoire spellingsbarbaren zich excuseren met het gejok dat ze ekspress vouten maken omdat dit hun manier is van humor bedrijven, is wel een erg doorzichtige smoes om een gebrek aan vaardigheden te camoufleren.

    En je constatering dat discussies zich op dit bord veelal zijwaarts bewegen (vermoedelijk bij gebrek aan zinnige argumenten) is terecht. Ook ik heb bewondering voor de prestaties van de twee nieuwe magisters.Proficiat!

    Dat zo' n bericht dan voor enkelen onder jullie aanleiding is om de kwaliteit van een mentor in twijfel te trekken, is tekenend voor het niveau. En dat de bekende

    sub-gordelaar H. in de marge dan weer denkt te moeten mikken op iemands uiterlijke verschijning( hoofd, neus) of kleding( colbert met lintje) heb ik al vaker een dieptepunt in de bord-communicatie met een vermeende opponent genoemd. Lager kan iemand bijna niet zakken. Probeer de discussie eens te ‘verheffen’ om maar eens een term van RvH. te gebruiken. Dan vallen de

    onbenullen vanzelf af en neemt het ‘prestige’ toe van prikkers die dat (nog} nodig hebben of erop ‘teren’. Misschien zouden enkelen van jullie daarbij het voortouw kunnen nemen.Wat verbindt is kostbaarder dan het tegendeel, lijkt me

  • Robèrt Koopman

    Beste John,

    Je hebt helemaal gelijk.

    Zullen we dan nu stoppen met dit verhaal en overgaan tot de orde van de dag?

    En uiteraard wederom de twee kandidaten feliciteren met het behaalde resultaat.

    Misschien is het verstandiger om een algemeen “klaagdraadje” te starten.

    Dan blijft een draadje ter ere van twee MV tenmiste schoon.

    Dat er hier op het prikbord vaak andere discussies ontstaan is geen zonde.

    M.v.g,

    Robèrt

  • Jeroen de Zeeuw

    “Dat zo' n bericht dan voor enkelen onder jullie aanleiding is om de kwaliteit van een mentor in twijfel te trekken, is tekenend voor het niveau”

    Beste John er was er maar een die dat in twijfel trekt….en diegene heeft al aangegeven dat hij bijna nooit meer op het PB komt dus ook niet echt meer deel uitmaakt van de prikgemeenschap.

    Verder zal niemand hier de kennis van de mentoren in twijfel trekken, het zijn mijn inziens allemaal mensen die zich zeer bewezen hebben in de wijnwereld.

    Anderen, waaronder ik, vragen zich wel af of de MV studie enig zin heeft. In Nederland leeft het totaal niet en internationaal stelt het niet veel voor. Waarom veel geld betalen voor zoiets. Ook trek ik daarbij niet de kwaliteiten in twijfel van de geslaagden want dat zijn sowieso mensen die naam en fam hebben opgebouwd in Nederland.

    Daarnaast hoopte ik eigenlijk dat dit zoort onzin discussies over wie er nou eigenlijk wel verstand van wijn heeft en wie maar lult niet meer op het PB zouden voorkomen. Helaas moet ik constateren dat je wederom verlegen zat om een verhaal John. Jammer want ik zou ook wel eens een positieve en leuke reactie van je willen zien op het PB. Ik denk namelijk wel dat je een aanwinst zou zijn voor het niveau, alleen niet op de manier waarop je nu bezig bent.

  • Robèrt Koopman

    Beste Jeroen,

    Die laatste alinea is mooi geschreven!

    Ik hoop ook nog altijd op een positieve en vooral leuke bijdrage.

    En ik heb de hoop niet eens opgegeven.

    Echter dat doen we niet meer in dit draadje.

    Dit draadje is zijn doel geheel voorbij geschoten en gaat daarom op slot.

    Begin een nieuw draadje met positieve bijdragen, negatieve berichten mogen naar mijn mailbox…:-)

    M.v.g,

    Robèrt