"Old school" prikbord proeverij

  • Chris

    Sluit mij geheel bij ChrisW aan , Tim was in topvorm en het was weer ouderwets gezellig bij Sandra en Joost! bedankt voor dit FEEST.

    Gr.Chris,

  • Chris

    Kan er niets anders van maken Robert , in dit geval is het wel een Reserva Speciale die alleen uitkomt in zeer goede jaren en voor de lange opleg is mij verteld :D.

    Het blijven natuurlijk wel Italianen……

    Gr.Chris,

  • Juan

    Bedankt voor de genomen moeite Chris. Leuk om te lezen!

    Uiteraard blij dat de Palmer nog vreugde gaf! Hij kwam ook uit een zeer goede kelder en dat helpt bij dit soort “ouwe knarren”…(niet persoonlijk uiteraard ;) )

    Was de Mas Daumas nu een 82er of een 85er?

    De Calon Segur 2001 ken ik goed en is inderdaad totaal nog niet op dronk. Nog minimaal 10 jaar wachten met deze krachtpatser.

    Leuk dat Hendrik een keer iets anders inbrengt dan Spaans…maar als ie het vervolgens als “thee” serveert heb je er nog niets aan….>:D<

    Maaruh….moet een mooi festijn zijn geweest! (tu)

    Hasta luego

    John

  • ChrisW

    Het was inderdaad een fantastisch festijn. Zoals jij ook altijd zo mooi omschrijft in jouw proeverijverslagen, gaat het denk ik bij dit soort evenementen om het geheel: de mensen, de wijnen, het eten en de opzet die door de organisatie is gekozen. Alles bij elkaar geeft een sfeer die qua beleving ver uitstijgt boven bijvoorbeeld de indruk die je krijgt uit de wat naakte beschrijving van wijnen zoals ik die hierboven heb geplaatst.

    De Mas Daumas was in mijn beleving een 1982'er; het geboortejaar van Tim.

    De Calon Segur was op dit moment verre van een krachtpatser; hij was juist was erg ‘dun’. Dat was denk ik ook waarom veel mensen aan tafel niet heel positief waren over de kwaliteit en verbaasd waren dat het een nog maar ruim 10 jaar oude GCC was. Ik hoop dat de wijn conform de overlevering nog goed oudert, maar 100% zeker ben ik er niet van.

    Gegroet,

    ChrisW

  • Chris

    de Mas was idd een 1982, weer eens een tik foutje…. komt ervan als het toetsenbord niet je dagelijkse werk is :D.

    GrChris,

  • Peter vdB

    Fascinerende aantekeningen. dank!

  • Hendrik de vierde

    Mooie notities Chris, en dat zonder wat op te schrijven!

    Wat betr. die witte Musar: de maker heeft mij destijds op het hart gedrukt deze wijn op kamer temperatuur te schenken.

    Kan het zijn dat in de B.K vallei de kamer temperatuur wat lager is ?:S

    Al met al was het een memorabele proeverij, m.i. voor herhaling vatbaar.

    Hendrik

  • ChrisW

    Zo zie je maar Hendrik: ook als je je aantekeningen hebt laten liggen - zoals jou nog wel eens overkomt - dan is dat geen excuus voor het niet plaatsen van een proefverslag op het prikbord :D

    Wat trouwens ook nog wel bijzonder was aan de proeverij gisteren; 36 wijnflessen, waarvan een redelijk deel uit de periode dat de kurken veel vaker met TCA waren besmet dan nu het geval is. En toch geen enkele fles waarbij de grote groep dacht kurk vast te kunnen stellen. Dat komt volgens mij niet veel voor.

    Mvg,

    ChrisW

  • Dick Schinkel

    Prikkers dank voor jullie verslagen, met veel plezier gelezen.

    Had al een andere afspraak, Hopelijk bij een volgende old school ben ik er graag bij.

    Met Smakelijke Groet Dick

  • Juan

    Laatst op de KURK proeverij bij mij thuis ook geen enkele “kurk”fles……..ondanks halfjes uit 75 en een Pavie en Mouton uit 72. Ook dat waren iets van 30 flessen.

    Het kan meezitten….

    Hasta luego

    John