Kongsgaard...hoe smeed je een relatie

• william

Good morning, how are you today???

Ze verlenen idd betere service dan in Europa, maar alleen als ze er geld mee kunnen verdienen, want dat is het enige dat telt in de USA - $$$$.

Het kan ook andersom: begint al bij de reis ernaartoe, dat je door antieke snauwende stewardessen van hun “service” mag genieten waarna je na uren wachten in de rij bij de douane ook nog eens afgezeken wordt, en “wat je eigenlijk wel niet helemaal komt doen” bij ze… met een beetje geluk mag je ook nog striptease doen…

Opeens verandert de zaak zodra je eten nodig hebt, in een restaurant glijd je bijna uit van het gekwijl - overdreven vriendelijke service en alleen maar omdat het servicepersoneel nog geen $4,- per uur verdient en het echt van de tips moeten hebben…

Goodbye now, and have a great day!!! - en de meesten menen er geen barst van…

is mijn ervaring

vwhwi

william

• Robèrt Koopman

:D:D

Heerlijk verhaaltje….:+

Maar inderdaad, zodra geld verdienen er bij komt kijken is de service heel wat beter.

Mijn ervaring met de douane aldaar was heel vriendelijk,

Veel vriendelijker dan toen ik weer terug kwam in Nederland……

Maar goed, dat geldt volgens mij over heel de wereld, als er geld te verdienen valt is men vriendelijk.

Ik heb geen ervaringen met het toenmalige Oostblok, daar maakte het niet uit of er iets te verdienen viel, daar was het altijd onvriendelijk heb ik vernomen.

M.v.g,

Robèrt

• ralph

mathieu, dat staat er ook niet: mijn verhaal is niet een bewijs. het verhaal is alleen illustratief

echter, dat men verder is mbt direct to consumer sales, dat is zonneklaar

• ralph

precies, theo. amerikanen zijn m.i. veel meer consument gericht. daardoor liggen ze op het direct to consumer verhaal, lichtjaren voor op europa.

gr, ralph

die er over dit onderwerp een presentatie mag komen geven aan het kabinet van de eurocomissaris :-)

• Ruud Göebel

Ralph schreef: “die er over dit onderwerp een presentatie mag komen geven aan het kabinet van de eurocomissaris”. Dat is een hele eer Ralph, gefeliciteerd!

Maar welke eurocommissaris? Er zijn er 27! :)

Ruud.

• theo

Daar heb je punt Ralph, Amerikanen zijn veel meer consument gericht. Weet niet of dar research naar is gedaan, hopelijk wel, om je presentatie te kunnen onderbouwen. Ik spreek uitsluitend uit eigen ervaring.

William,

vwhwi, wat betreft die antiek stewardessen heb je gelijk, daarom vlieg ik meestal KLM.

De Service verlenen voor geld…. wat is daar mis mee? Daar draait het toch om, de leukste, aardigste, beste, vriendelijkste, snelste, meest klantgericht, etc, die krijgt de business. Niet alleen in een restaurant, maar ook voor bv een loodgieter aan huis en in de garage bij je auto dealer bv.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad bij de security in USA, het kan wel eens lang duren voordat je binnen bent, maar daarom moet je zorgen dat je voorin in het vliegtuig zit, dan ben je eerder aan de beurt. Mijn ervaring (kom er 6-8 keer per jaar) is dat ze altijd vriendelijk zijn, en ik geef ze geen fooi…..

vwb die serveersters in het restaurant, het basis salaris is idd laag, maar ze kunnen veel tip krijgen door gewoon leuk en aardig te zijn, dan doen ze tenminste wat extra moeite, vind ik ook geen probleem.

Ik heb niks negatiefs over de USA (behalve de wijn :D:D:D:D

Zo, en nu terug naar het onderwerp.

• ralph

@ ruud.

het is het kabinet van de eurocommissaris voor landbouw

@ theo,

presentatie gaat over ‘enabling and increasing global direct to consumer trade for european wine producers’. een keiharde onderbouwing dat amerikanen meer consumer minded zijn, is derhalve niet nodig

• Robèrt Koopman

Maar Theo, als vriendelijkheid pas komt kijken als er geld betaald is dat is dan toch “valse” vriendelijkheid?

Ik ben altijd vriendelijk, ook al krijg ik er niets voor!…. :-)

M.v.g,

Robèrt

• theo

Robert,

Valse vriendelijkheid vind ik nog altijd beter als geen vriendelijkheid :-)

Het gaat niet zozeer over de vriendelijkheid, meer over het customer focus. De aandacht geven aan de klant. Niet alleen in restaurants overigens zoals ik eerder vermelde.

Zie het als een stukje value…. als je een betere service verleend, en ook nog vriendelijker bent als je concurent, dan kun je een hogere prijs vragen. Kijk, nu komen we weer op mijn onderwerp. :-)

TG

• Robèrt Koopman

Ik verwar vriendelijk met service…. :-)

Het kunnen twee heel verschillende dingen zijn.

Je kan heel vriendelijk tegen iemand zeggen dat hij/zij dood kan vallen….:+

Of verschrikkelijk bits mijn drankje brengen.

Doe mij dan toch maar die laatste, scheelt tip geld…. :-)

Maar goed, zo zijn er legio voorbeelden te bedenken.

M.v.g,

Robèrt