Goedemorgen prikkers,
Na alles even te hebben laten rusten en nadat we alles tot ons hebben genomen, hier even een kort berichtje. Zaterdag was wéér een topproeverij. Ik en Lucy, waren zeer vereerd om wederom bij een dergelijke proeverij te mogen schenken. Hendrik bedankt!
Waar sommigen aan ons vroegen of wij niet ook een glaasje mee konden proeven, vonden wij dat niet erg bij deze proeverij. De flessen werden bij degene die hem had meegenomen neergezet en daarbij komt dat wij beide, rode wijn niet zo kunnen waarderen als dat jullie dat doen. Tot slot voelden wij ons uiteraard geroepen tot het correct uitvoeren van ons professie.
Na de proeverij brak voor ons dan ook het hoogtepunt aan. Het diner met de dinnerwines. Dat zal bij sommigen hard aankomen, maar dat is waar onze passie ligt (wijn-spijs). Het diner was weer van hoog niveau, zoals eerder in de Librije zelf al bleek (Y-day 2). Hoewel het diner van hoog niveau was, vond ik het persoonlijk ietwat té aan de expirimentele kant.
De wijnen die erbij werden geschonken waren door de prikkers meegenomen naar aanleiding van het eerder toegestuurde menu. Om die reden werd er bijvoorbeeld ook wijn meegenomen om de terrine van ganzelever te begeleiden. Heel vervelend, als dat je favo wijn is. Fantastisch om al die Duitse, Oostenrijkse, Luxemburgse en Franse begeleidende wijntjes te proeven.
Kortom wij hebben het heerlijk gehad. Wij wilden Jaap nog bedanken voor het veilig thuisbrengen in zijn “Fiat Panda”.
Hendrik, Derk Jan en alle andere organisatoren, bedankt voor de uitnodiging, we deden het met plezier!
Tot slot eindigen wij nog met het geven van ons weblogadres. Voor degene die het gemist hebben; wij gaan over 2 weken voor 6 maanden naar Zuid Amerika om daar te reizen en te genieten van een ander stukje wereld dan het kleine Nederland.
Het adres is http://lucenlucy.reismee.nl/
Nogmaals iedereen bedankt.
Groetjes Wechseler JR. en Lucy
P.s. nog een klein beetje inside info: Zondag dronken wij bij Wechseler SR. thuis mijn laatste geboortewijn Burmester vintage 1985. Fantastisch!