parker

• Robèrt Koopman

C.K schreef:

>

> Zo simpel is het leven helaas maar zelden. Even een oproepje

> doen en verzekeren dat je toch waarachtig niet

> vrouwonvriendelijk bent……

>

> Meer een kwestie van je houding ten opzichte van wijn en

> wijnliefhebbers.

> Er is een wereld te ontdekken maar je moet het natuurlijk wel

> willen,

Ben ik nu opeens onvriendelijk?

Of begrijp ik het verkeerd?

Er hangt hier beslist geen vrouwonvriendelijke sfeer.

Als je dit wel vindt dan zegt dat misschien meer over jezelf dan over het PB?

Een simpel oproepje kan meestal 100 keer meer effect hebben dat oeverloos gedraai en ander ongegein.

Gewoon zeggen om iets te doen werkt beter bij mannen dan er altijd maar moeilijk over te doen….:+

M.v.g,

Robèrt

• C.K

I rest my case.

• Robèrt Koopman

C.K schreef:

>

> I rest my case.

Je geeft nu al op?

Ja, zo komen de vrouwen er natuurlijk nooit…..:+

M.v.g,

Robèrt

• C.K

I rest my case betekent niet :ik geef het op.

Overigens, ik geloof niet dat je helemaal begrepen hebt wat ik bedoel.

Ik proef op het Prikbord niet zozeer een vrouwvijandige sfeer maar wel een bepaalde houding ten opzichte van wijn en wijnliefhebbers waar vrouwen, maar ongetwijfeld ook veel mannen zich niet zo thuis bij voelen.

Ruud Göebel had het over haantjesgedrag, ik heb het gehad over spierballen rollen.

Kijk eens wat ik vanavond drink; dat soort dingen. Niet exclusief aan mannen voorbehouden maar toch.

MVG

• Robèrt Koopman

Spierballen laten rollen door te vertellen wat je vanavond gaat drinken kan je ook gewoon verkeerd opvatten.

Als je verteld dat je een “gewone” wijn gaat drinken is het normaal?

Zodra je verteld dat je iets “speciaals” gaat drinken niet?

Jammer dat er zo over wijn drinken gedacht wordt…..:+

Ik had juist de hoop dat je hier op het prikbord elke wijn kenbaar mocht maken welke je vanavond gaat drinken.

Zegt de gedachte erbij iets over de drinker of over de lezer?

En wat het drinken van welke wijn dan ook vanavond met vrouw-onvriendelijk te maken heeft ontgaat mij volkomen.

Gelukkig laat je het er niet bij zitten…. :-)

En wees welkom op het forum uiteraard!

M.v.g,

Robèrt

• John

Robert,

Welkom in Nederland! Ik heb het hier al vaker vermeld……

Proefnotities van wijnen tot 20 euro zijn geaccepteerd. Dan blijf je tenminste “met je benen op de grond”……ga je notities plaatsen van wijnen die dat bedrag overstijgen dan ben je arrogant, poenerig, patser, laat je je spierballen rollen, ben je een haantje en weet ik allemaal wel niet…..

Zo is het en zo zal het in NL altijd blijven……..

Blij een poenerige, spierbal rollende, arrogant haantje te zijn!

Voor vanavond staat er een Poujeaux 2000 klaar….25 euro….aiiiiiiii PATSER! :D

Hasta Luego

John die het zou toejuichen als er meer postings van vrouwen komen….ook van wijnen > 20 euro…… :-)

• Robèrt Koopman

Natuurlijk heb je gelijk John, en ik weet het ook maar is dat nu juist niet iets wat we hier moeten doorbreken?

Als er ergens een plek is waar je de mooiere/duurdere wijnen voorbij ziet komen dan is het hier wel!

Als we dat nu laten wegjagen dan is dat toch bijzonder spijtig?

Het mooie van het PB is nu juist dát er van de wereldtoppers voorbij komen.

En ik vind het jammer dat er dan iemand voorbij komt die daar dan min of meer “moeilijk” over gaat doen.

Neem nu de 100PP proeverij, dit ging toch louter met “normale”mensen?

Niks geen bekende Nederlanders of andere patserige toestanden, nee, gewoon wijnliefhebbers bij elkaar.

Ik vind het doodzonde dat ik er niet bij kon zijn, dit zijn de “once in your lifetime” dingen die elke 3 maanden op het prikbord voorbij komen….. :-)

Dát is zo mooi van dit prikbord!

M.v.g,

Robèrt

• Appelsientje

Ik ben hie-ie-ier! ;-)

En CK heeft gelijk: de wereld van de wijn heeft een enorm testosteron-gehalte, met veel snoeverigheid en aftroeven en ‘Weet je dat niet? Wat ben je toch een onbenullig kuiken’-achtige opmerkingen. Ik hou enorm van wijn, maar dat spreekt me minder aan.

Ik heb eenmaal, echt ooit maar eenmaal, een proeverij gehad waar toevallig alleen vrouwen bij aan tafel zaten. De wijnmaker was een vrouw, de keldermeester was een vrouw, twee vrouwelijke journalisten en een PR-professional. Het was een bijzonder inspirerende proeverij waarbij we ons pas achteraf realiseerden: was de sfeer zo ontspannen en open omdat er geen mannen aan tafel zaten? Blijft gissen natuurlijk, want we kunnen de ervaring niet herhalen.

Misschien moeten we op het prikbord een dames-offensief inzetten?

• C.K

Blijkbaar is dat moeilijk te begrijpen want ik krijg maar niet uitgelegd dat het om de sfeer en het beeld gaat, niet over geld of over welke wijnen je kent of niet of welke je je kunt of wilt permitteren.

Ik ben altijd bereid om een knuppel in een hoender- of haantjeshok te gooien maar ik vind het jammer dat dat als ‘moeilijk doen’ wordt gezien. Jammer maar ik lig er niet wakker van.

Wijn is tenslotte de belangrijkste bijzaak van het leven en ik ben in de wijnwereld fantastische, inspirerende en boeiende mensen tegengekomen, mannen en vrouwen, jong en oud, rijk en minder rijk. Maar juist van de verscheidenheid van mensen en meningen blijk je altijd veel op te steken.

Dat wens ik u allen toe.

CK

• John

“Wijn is tenslotte de belangrijkste bijzaak van het leven en ik ben in de wijnwereld fantastische, inspirerende en boeiende mensen tegengekomen, mannen en vrouwen, jong en oud, rijk en minder rijk. Maar juist van de verscheidenheid van mensen en meningen blijk je altijd veel op te steken”

Helemaal waar!!!!! Ongelofelijk hoe wijn mensen bij elkaar krijgt en op 1 lijn krijgt………..Als ik een top 10 moet maken van mooiste momenten in mijn leven tot dusver dan vraag ik me af hoeveel momenten er zijn waar wijn geen (hoofd)rol speelt……….(nee ik heb geen kinderen en ben niet getrouwd….(gelukkig :D))

iedereen zoekt ook wel iets anders bij een proeverij……..sommigen vinden het al snel storend als er tijdens een proeverij grapjes worden gemaakt of regelmatig gesproken wordt en zijn dus heel serieus bezig met proeven. Persoonljik ben ik juist voor de andere kant. Een proeverij met alleen maar vrouwen……….als iedereen hetzelfde zoekt in de proeverij maakt het volgens mij niet uit of je man of vrouw bent……..Regelmatig hebben wij tijdens een proeverij een vrouw in ons midden en afhankelijk van het karakter van de vrouw is dat wel of geen succes geweest. (mijn ervaring is dat niet alle vrouwen het prettig vinden om dit soort proeverijen bij te wonen omdat het haantjesgedrag gedurende de proeverij steeds verder groeit…..maar het tegenovergestelde is ook al regelmatig bewezen) Bovenstaande trouwens zonder waardeoordeel…..integendeel zelfs….ieder zijn ding.

Hasta Luego

John