parker

• Wim dL

Ik ken een groot aantal wijnliefhebbers, waarvan best aardig wat dames.

Sommigen zeer fanatiek, velen zeer bevlogen.

Heb talloze wijnopleidingen gedaan waar de verhouding mannen - vrouwen nauwelijks afwijkt van 50%-50%.

Feit is dat veel prikkers man zijn… Het zou interessant zijn om te kijken waarom dat het geval is. Ik denk überhaupt dat vrouwen minder hebben met ‘digitale netwerken’ dan mannen. Ik ken de term ‘computerweduwe’, maar heb nog nooit gehoord van een ‘computerweduwnaar’. Misschien dat dat een oorzaak is.

Misschien ook niet. Maar los daarvan, waarom moet een discussie hierover beginnen met ‘dat kan geen toeval zijn’. Waarom niet gewoon een vraag? Waarom een onderliggende suggestie, die overigens super vaak blijft.

Wat is een ‘spierballen rollen-proeverijen’. Gaat dat om de wijnen die spierballen laten zien? Gaat dat om dure wijnen? Of gaat dat om een vermeende ‘sfeer’ tijdens die proeverijen. Waar hebben we het over?

En waarom is dat dan geen toeval? Waarom deze suggestieve manier van formuleren, zonder dat die op enige manier wordt ingevuld?

Ik interpreteer ‘kijk eens wat ik drink’ helemaal niet op een manier zoals ‘kijk eens hoeveel geld ik heb dat ik deze dure fles kan drinken’. En ik vraag me werkelijk af welke onderliggende overtuigingen je moet hebben om zo'n stukje WEL op deze manier te lezen. Ik vind het reuze interessant om iets te lezen over een bijzondere wijn. En als iemand iets over een dure fles wil roepen, be my guest, ik vind dat interessanter dan de proefnotitie van de Beaujolais Primeur van de Hema.

Natuurlijk heb je ‘haantjes’ onder wijnproevers, betweters, mierenneukers, zeurpieten, poenige types.

Maar ik ken ze, van elke soort, zowel in mannelijke als vrouwelijke versies.

• Robèrt Koopman

Blijkbaar begrijp je mij ook niet goed… :-)

Ik vraag me alleen maar af waar het prikbord vrouw-onvriendelijk zou zijn?

Het PB staat open voor iedereen dus ook voor vrouwen.

Je wijst problemen aan zonder precies te zeggen waar die problemen dat bestaan.

Dat noem ik “moeilijk” doen, om de brij heendraaien is misschien een beter woord?

Maar kom eens langs bij een proeverij zou ik zeggen, je bent meer dan welkom.

Wees niet bang mij te treffen, ik zal er namelijk niet bij zijn…. :-)

M.v.g,

Robèrt

• Appelsientje

Ik spreek waarschijnlijk voor mijn beurt als ik zeg dat het prikbord (of wijnproeverijen) niet perse vrouwonvriendelijk zijn maar tegelijk moet je toegeven dat de wijnwereld nog best een mannenbolwerk is - dat zie je maar aan de foto's van zo'n proeverij (of eigenlijk alle foto's van maakt niet uit welke proeverij).

En dan is de vraag van CK heel gerechtvaardigd: hoe komt dat? Waar blijven die wijven? Heeft niks met vrouwonvriendelijk te maken, laat staan met jouw aan- of afwezigheid op proeverijen ;-)

• ralph

:D:D:D:D:D:D

• ralph

john,

Als ik een top 10 moet maken van mooiste momenten in mijn leven tot dusver dan vraag ik me af hoeveel momenten er zijn waar vrouwen geen (hoofd)rol speelde

:-)

• Robèrt Koopman

Ik heb geen idee waar de vrouwen blijven…. :-)

Ze zijn meer dan welkom want ze proeven beter dus kan je er van leren.

M.v.g,

Robèrt

• Ruud Göebel

Maar ja mijn beste C.K. oftewel Christie, wat is dan wel de inbreng geweest de laatste paar maanden op dit prikbord over enig wijnonderwerp door vrouwen? Je verwijt dat alléén wijnmannen zich bezig houden met dit onderwerp, maar is dat nu te wijten aan de heren of ook aan de vrouwen van de wijnwereld?

Ruud.

• jenny

Ruud je bent een man naar mijn hart.

Eindelijk iemand (een man!) die “het” snapt ;-)

groetjes

jenny

• Wim dL

Dabbedoelik, mijn waarde Ruud…

Ik heb vaker mensen horen klagen over een vermeende drempel op dit prikbord.

Soms gaat het over ‘newbies’ in zijn algemeenheid. Nu over ‘vrouwen’.

Heb hier ooit op een redelijk brute manier mijn entree gemaakt, heeft ene doktert me ooit achteraf verteld. Desalweltemeer, ik heb prachtige proeverijen meegemaakt, veel geleerd, veel gelachen enzovoorts…

Kortom, doe lekker mee. En beoordeel pas NADAT je je bijdragen hebt geleverd of dit prikbord nu wel of niet open staat voor je…

Ga doe…

• jenny

Robèrt het PB is niet vrouwonvriendelijk, de wijnwerreld is een mannenwereld.

Zelfs in mijn hele kleine wijnwereldje van de etiketten heb ik mijn plaats moeten “veroveren” me waar moeten maken, voordat ik voor “vol” werd aangezien, met name in Belgie en Frankrijk.

In de eerste plaats omdat ik een vrouw ben (die verzamelen bloemetjes en beesies en worden niet verondersteld te weten waar Irouleguy ligt) en in de tweede plaats Nederlander ben die in de ogen van de Belgen en Fransen hooguit verstand hebben van Melk en Jenever maar niet van wijn.

Christa, helaas, je hebt gelijk.

Salutations Oenographiles,

Jenny