nieuwe landen met topwijnen

• Christian Callec

Yep, maar misschien ook iets over de voorkeur van de ZAF producenten voor de UK en NL markt…

Als je een gids wilt verkopen, moet het vol staan met wijnen die je in dat land kunt vinden. Dat zorgt voor een extra afzetmarkt onder de importeurs en verkooppunten van de betreffende wijnen. Met andere woorden, wil ZAF in de PP of WS lijsten komen, dan moeten ze veel meer aan marktpenetratie in de VS doen…

m.vr.gr.

Christian

• john

Ik noemde ZA niet bij de nieuwe landen omdat ik persoonlijk vind dat ze dit stadium al voorbij zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ZA in de nabije toekomst structurele wijnen in die puntenrange gaat kruigen!

Kan me zeker niet in alle domeinen van Ronald vinden, maar zeker in een aantal.

Boekenhoutskloof is voor mij een klasse apart en presteert jaarlijks op mijn schaal rond de 95 punten voor beide wijnen. (niet te jong drinken)

Daaronder komen Vergelegen en Kanonkop (zeker Paul Sauer)

Ook Hamilton Russel heeft mij al een aantal keren doen verbazen net zoals Scali.

laatst in de Librije dronken we een speciale uitgave van Mulderbosch uit magnum. Het was een 100% cabernet franc uit 1998 Alpha Centauri genaamd. (1500 flessen in totaal). Waanzinnige wijn en piepjong….96/100

en dan ken ik nog lang niet alle nieuwe domeinen….

Hasta Luego

John

• Udo

John, het wordt hoog tijd dat je een keer meegaat naar ZA (pas op indirekte reclame). Heb je recente jaargangen van Vergelegen geproefd? Vallen mij tegen. Hamilton Russell idem.

Ik denk dat het nog 5 jaar duurt voordat er genoeg wineries zijn die structureel 95+ wijnen kunnen maken.

Udo

• Jeroen

Nou ik kan eindelijk die boekenhoutskloof eens gaan proberen. Vanachtend een CS 2006 gescoord in Leuven. Ik ben benieuwd

• john

Udo,

Dit is geen indirekte reclame hoor….dit is gewoon direkt haha. Maar zonder dollen….ik heb de laatste jaargangen Vergelegen niet geproefd, 98 tot en met 01 heel veel…..Hamilton Russel wel en die blijf ik geweldig vinden, zeker hun Chardonnay!

Ennuh ik moet zeker snel een keer mee naar ZA! Maar dan wil ik ook graag een bezoekje brengen aan boekenhoutskloof….:D

Heb mezelf sowieso voorgenomen in de komende 3 jaar een wijnvakantie naar ZA en NAPA te doen…..

Hasta luego

John

• Udo

Vergelegen is niet slecht hoor, maar veuls te duur. En soms gewoon niet goed (bvb merlot). HR is een beetje blijven steken in hun kwaliteit, chardonnay idd beter dan de pinot. BHK staat op het program in mei en ik las net dat er een masterclass is komende dinsdag op WP in de RAI.

@ Jeroen: 2006 is nog te jong, zou geduld bewaren.

Udo

• Robèrt Koopman

john schreef:

>

> Hamilton Russel wel en die blijf ik geweldig vinden,

> zeker hun Chardonnay!

Heb ik in mijn keldertje liggen… :-)

Heb ik ook eens een wijn die John drinkt… :D

Even de zoekfunctie gebruiken hoe ik ook al weer aan deze wijn kwam….:+

M.v.g,

Robèrt (die deze keer de indirecte reclame maar laat staan)

• Christian Callec

@ Udo, Martin, etc.

Udo schreef:

"Zuid-Afrika heeft een ander nadeel: WS en RP laten ZA volledig links liggen, de enige score's die gepubliceerd worden zijn van wijnen die in de VS worden geïmporteerd en aangeboden."

Matin antwoordde:

“Misschien zegt dat wel meer over WS en RP dan over de kwaliteit van de wijnen, Udo…….”

En ik gaf aan:

"Yep, maar misschien ook iets over de voorkeur van de ZAF producenten voor de UK en NL markt…

Als je een gids wilt verkopen, moet het vol staan met wijnen die je in dat land kunt vinden. Dat zorgt voor een extra afzetmarkt onder de importeurs en verkooppunten van de betreffende wijnen. Met andere woorden, wil ZAF in de PP of WS lijsten komen, dan moeten ze veel meer aan marktpenetratie in de VS doen…"

Blijkbaar beginnen ze dat te begrijpen in RSA…

Lees eens dit artikel op de website van South African Wine:

http://www.wine.co.za/news/news.aspx?NEWSID=13048&Source=Newsfeed

M.vr.gr.

Christian