Nieuwsbrief RvH

• John Bindels

Hallo prikkers,

In de laatste zin van mij bijdrage staat: ‘kwam" voor inlevingsvermogen. De oplettende taalkundig begaafde prikker zal ongtwijfeld hebben ontdekt dat hier het woord ’kwab' is bedoeld, bekend uit de cerebrale chirurgie.

• Robèrt Koopman

Maar dan is het ook prima Hendrik, daarvoor is het een wijnschrijver… :-)

Van dat soort artikelen krijg je zin om wijnen te proberen.

Van die andere zaken krijg ik echt geen zin om te scheiden of om een lintje aan te vragen of zelf President van Chili te worden….

Maakt niet uit allemaal, iedereen heeft wel iets wat hij niet prettig vindt om te lezen.

Ik ergerde me daaraan terwijl iemand anders het leuk vindt, vrijheid blijheid!

M.v.g,

Robèrt

• John Copier

Robèrt,

Ik denk dat Perswijn de initiator is en dat Renè v H als redacteur/medewerker van Perswijn die taak mag doen. Lees onderstaand berichtje.

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/2009-01-09/wijnhandelaar-aarts-inkoper-van-het-jaar

Ach ze moeten allemaal geld verdienen en wanneer ieder wijnblad en/of persoon van naam nu een wijnkoper van het jaar gaat benoemen is dat toch geweldig?

John

• Robèrt Koopman

Maar dan zijn ze daar wel wat laat mee?

Kijk maar eens bij onderdstaand bericht, uit november 2008.

http://www.missethoreca.nl/1069715/restaurant/restaurant-nieuws/P.DeBruijnWijnkopersWijnkoperVanHetJaar.htm

Daar is de “WIjnkoper van het jaar 2009” al bekend, en door HD himself.

En het is al 24-25 jaar een prijs die HD bekend maakt in het Financiëel Dagblad en dus niet in de Perswijn.

Lijkt mij een gevalletje “onder elkaars duiven schieten”…..

• Ruud Göebel

Dit gaat goed! We hebben dus nu een wijninkoper en een wijnkoper van het Jaar.

Er zijn dus nog titels voor de wijnverkoper, wijnaankoper en wijnopkoper te vergeven.:D

Ruud. (titel: wijnnietverkoper!

• Robèrt Koopman

Ik heb een beetje het idee dat Perswijn zomaar met iets nieuws op de porppen komt terwijl ze niet beseft hebben dat een van hun eigen mederwerkers, HD, dit al 25 jaar doet.

Lijkt mij niet zo netjes.

Zal ik opeens de Miss-Nederland verkiezing gaan doen?

Dan heb je meteen de poppen aan het dansen.

En dan niet in bikini…. :+

M.v.g,

Robèrt

• John Bindels

Als je met ordinair plagiaat indruk moet maken als serieus wijnblad, dan ben je de weg kwijt. Maar dan hoor je de vazallen niet. Die proberen zoals altijd de zaak recht te praten of ‘verdedigbaar’ te houden. Wiens brood men eet… Al is het maar in de handelaren-jury voor clubprijzen.

• John Bindels

Er is hier een prikker die een interessant beeld geeft van de persoonlijke

verantwoordelijkheid. Redacteur R. van H. van Perswijn ‘mag’, ik herhaal ‘mag’, het idee van z' n baas uitvoeren. En doet dat dan blijkbaar slaafs. Zo zijn ook vuurpelotons ontstaan. Want wie niet meeschiet, krijgt zelf straf.

Alleen de veronderstelling dat het zo loopt is al gevaarlijk.

Ik vrees dat een paar uur bijles in beschaving bij Reinildis van Ditzhuyzen deze kadaver-gedisciplineerde niet meer zullen helpen. Mister Integrity die te hoop loopt tegen iedere schertsprijs in eigen huis, heeft er nu zelf een uitgedeeld, ten koste van een collega die hem in gezaghebbendheid dubbel en dwars verslaat. En hij kan maar niet afblijven van privelevens van anderen, ook al heeft dat niks met wijn uitstaande.Goede start voor een nieuw blad Wijn Prive. Kan ie maar raak ouwehoeren. Daarom: driewerf hulde aan het adres van prikker Robert, die correct heeft aangevoeld en weergegeven waar grenzen zijn overschreden.

• Udo

Hoe maak je van een mug een olifant?

Vuurpelotons? Hoe durf je de vergelijking te maken.

Tsjonge, we hebben het over wat woorden op papier in een persoonlijke column.

RvH benoemt volgens mij al vele jaren een ‘wijnpersoonlijkheid’ van het jaar of hoe het ook mag heten. Nu gebruikt hij ook de woorden ‘wijnkoper van het jaar’, lijkt me een vrij algemene naam. Zal HD vast niet erg vinden.

RvH publiceert zeer regelmatig en al vele jaren zinnig wijnnieuws in Perswijn, de website van Perswijn, nieuwsbrief WIC en vaak achter de schermen.

JB publiceert proeven in Europa, verslagen van gesponsorde proeverijen.

En verder?

laten we het weer over leukere zaken hebben.

Udo

• Robèrt Koopman

Leukere dingen?

Altijd voor in.

Maar je kan niet ontkennen dat iemand zomaar een titel van een ander gaat vergeven.

Ik ben het met JB eens dat dit niet “netjes” is.

HD geeft al 25 jaar deze prijs weg en opeens is iemand hem voor.

Als er nu bij had gestaan dat HD dit over heeft gedragen aan RvH dan was het geen probleem geweest.

Beide firma's gaan nu schermen met deze titel, wie is nu de echte?

Krijgen we twee keer een Miss-Nederland bij de Miss-Word verkiezing?

Of nu met schaatsen, Wüst én van Deutekom Europees kampioen allround schaatsen?

Stel dat HD jou opeens uitroept als wijnkoper van het jaar, en iedereen zegt dan dat er al iemand verkozen is, zou een rare situatie zijn.

Ik heb bijzonder weinig met de titel “wijnkoper van het jaar” maar we moeten er geen twee krijgen… :-)

JB maakt er natuurlijk een mooi verhaal, klopt het wat op maar dat moet ook in schrijversland.

M.v.g,

Robèrt