Nieuwsbrief RvH

• Udo

“Beide firma's gaan nu schermen met deze titel”

Ik denk dat ik wat gemist heb, het enige wat ik heb gevonden is een persoonlijke column van RvH in Perswijn nr 8-2008 waar welgeteld één zin hierover staat.

Waar hebben we het eigenlijk over?

Udo

• Christian Callec

@ Udo,

Heb je dit wel gelezen?

www.bredavandaag.nl/nieuws/2009-01-09/wijnhandelaar-aarts-inkoper…

en ook:

www.missethoreca.nl/1069715/restaurant/restaurant-nieuws/P.DeBrui…

Zoniet, doe het alsnog…

Dan snap je het misschien beter.

M.vr.gr.

Christian

• John Bindels

Ik klop niks op. Ik meld ordinair plagiaat. Ook Christian probeert dat die hardnekkige vazal, die als handelaar in onbenullige clubjury' s bij die plagieerders zit, bij te brengen. Maar ja, diezelfde club heeft hem in de ‘onafhankelijke’ teksten al herhaaldelijk omarmd. Wat wil je dan. En intussen blijft die man zich maar afzetten tegen iedereen die zijn halfgod te na komt. De kortzichtigheidsprijs 2009 zal voor hem dus van een ander moeten komen.Nogmaals: wiens brood men eet….

Gelukkig zijn er nog genoeg integere prikkers die hun oordelen niet van een netwerkje met tentakels naar een ochtendblad laten afhangen.

• Jean Fumé

J K is zelf begonnen als de rwijnoddelwijnschrijver van NL en hij krijgt nu een koekje van eigen deeg!

Wie kent een intelligent stuk over wijn van J K

Ik niet!!!!!!

• Ruud Göebel

Jan de Gerookte, het is al na 24.00 uur en dan kunnen alléén ter zake doende bijdragen licht werpen op de armzaligen van geest!

Ruud.

• Udo

@ Christian: tuurlijk heb ik dat gelezen, maar een stukje in een plaatselijk dagblad zegt me niets. Een plaatselijke handelaar roept wat, iemand verdraait het een beetje en het staat in de krant. Als het in de krant staat is het waar? Ik weet dat je niet zo naïef bent.

@ John: dit is al de tweede keer dat je geen hoor en wederhoor toepast. Een journalistiek principe. Waarmee je bewijst geen journalist te zijn. Wel vermakelijk hoor. Bijles op de school voor de journalistiek zou je goed doen.

Nu ga ik slapen, het is al na 00.00.

Morgen verder?

Udo

ps: krijg je voor de kortzichtigheidsprijs ook een bronzen beeld?

• Christian Callec

@ Udo, een krant vertrouw ik niet per definitie, beste Udo…

Maar een al jaren ZEER gerespecteerde wijnhandelaar van een ZEER gerespecteerde groep, LES GÉNÉREUX, ook nog mede oprichter ervan, tja, die neig ik wel zeker te geloven. Verdraaid of niet. Voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen oordeel geuit in deze zaak, alleen gepoogd je een antwoord te geven op wat je jezelf afvroeg:

"Ik denk dat ik wat gemist heb, het enige wat ik heb gevonden is een persoonlijke column van RvH in Perswijn nr 8-2008 waar welgeteld één zin hierover staat.

Waar hebben we het eigenlijk over?"

@ John Bindels: beste John, ik hou mij liever op de achtergrond bij zulke polemische onderwerpen. Ik denk dat deze vermoeide hanen gevechten tussen jij en René of wie dan ook, geen goede zaak dient.

M.vr.gr.

Christian

• Christian Callec

sorry… dient => dienen…

Christian

• Pibarnon

En: jij => jou

• Udo

Ik vraag me in deze non-discussie af wie de originele column heeft gelezen. Want meer dan die column is er niet.

En ik vraag me af hoe het ook alweer zit met de pot en de ketel, getuige deze uitspraak van JB:

Graag wil ik Bob voordragen als kandidaat voor de titel ‘wijnkoper van het jaar’. Vooral vanwege zijn op de consument gericht invoelingsvermogen.

Na te lezen op http://www.gourmandgazette.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=520:ardeche-wijnen-uit-de-vergeethoek&catid=45:frankrijk&Itemid=31

Ok, het is een nominatie, maar toch :-)

Udo