Nieuwsbrief RvH

• John Bindels

Deze draad had de bedoeling Van H. hoofdredacteur te maken van het blad WIJN PRIVE. Dan kan hij eindeloos doortreiteren als het om iemands prive-omstandigheden gaat. Mij lijkt dat hij het beter bij wijn kan houden. En met z'n tengels van andersmans vindingen moet afblijven. Wat die vazal uit het proefpanel van die club er allemaal bijsleept is niet terzake. En het woord `'voordracht' betekent dat je de aandacht op iemand vestigt, van wie je denkt dat ie voor de titel in aanmerking komt. En de enige die hem vergeeft is Hubrecht.

Daar helpt geen gelijkhebberigheid van vazallen aan. Ook niet als die beweren dat zes bronnen voor de berichtgeving niet deugen. Als het hem uitkomt spreken kranten niet de waarheid. Dat soort opponenten maakt een discussie zinloos.

• Udo

Beste John,

je mag me gewoon Udo noem hoor, vazal klinkt zo ouderwets.

Schei nou eens uit met het erbij halen van privé-omstandigheden dat doe je zelf maar al te graag:

http://www.gourmandgazette.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=336&Itemid=29

Typeringen

De profielen van stamprikkers zien er als volgt uit:

De heer R. Göebel: Twijfelaar die zich voorstelt als ‘mavist’, (mavodiploma) met een omgekeerd Karel Doorman-complex: “Zij vallen aan, ik volg”. Wordt pas dapper als hij in een groep de munitietrommel mag aangeven tegen een ‘gezamenlijke vijand’. Als loslopend prikker ongevaarlijk. Lacht hard om eigen ongein. Analyse: meeloper achter foute vlag.

De heer J. Copier: Vat vol miskende wetenschap. Hoogleraren opgepast! Hier spreekt de meester van het laatste woord. Zorg dat u ‘nergens’ bent als de breinblieb hem weer uit eigen ervaring en kelder laat putten. Maakt graag grand cru van afgeklasseerde verbale mondigheid. Menigvuldige battonage tegen 's mans foutieve gisting lijkt ons hier een grotere verspilling dan een langdurige werkstraf in een wijnplantsoen. Analyse: pochhans(worst) voor een lege klas tafelwijngenieters met de MP-3 aan.

Onbehandelbaar

Onze onderzoeker deelt hier en daar extra tikken uit. Dat blijkt uit de volgende portrettering:

De heer U(do) Göebel: Man die herhaaldelijk over de schreef wil gaan. Is daarom ook uitgeweken naar Zuid-Afrika. Heeft het niet begrepen op ‘censurerende’ webgardisten, die zijn schriftelijke micro-bullage niet waarderen. Probeert als afgekeurd lichtgewicht een licentie te krijgen om zwaargewichten tegen het canvas te werken. (Maar daar bestaan goede medicijnen tegen). Houdt er een eigen ‘communicatie’-prikbordspelling op na. Analyse: onbehandelbaar zelfverheffingscomplex gevoed vanuit de hippocampus. Laten begaan zolang hij troost put uit dit welzijnswerk.

De heer (spreek uit) Robèèèèr Koopmans: Probeert als Brabander slimmer te lijken dan'ie is. En dat is in deze provincie niet de gewoonte. Gaat overal op in, als het de stilte in zijn broze brein maar verstoort. Houdt er bedlegerige standpunten op na, die hij onder een laag verse vernis probeert te verkopen. Analyse: narcist zonder steel en vaas.

De heer Kees Mees: Man die scherp in de gaten heeft wat er aan het therapeutische prikbord deugt, namelijk: zijn eigen interventies. Analyse: hoogstens baas in eigen caravan. Advies: Nooit met prikbord-ondersteek Hendrik in een en dezelfde cel plaatsen.

'Kleinburger' Hendrik, voor wie het woord heer nooit is uitgevonden: Gedraagt zich als een treurig gepofte aardappel die nergens naar smaakt. Klimt graag over het hek van de Beschaving om daar manieren te leren. Indruk: waterig, povere materie, foute botrytis en genetisch verkeerd gekloond. Bij vertrek altijd visiteren. Analyse: non potable, crachoir.

De heer A. Sauerbier: keurige (be)schermheer, die in functie niet lacht tenzij je hem chaptaliseert. Blijft de moed erin houden ondanks het numeriek verval en het fatsoensgat in zijn prietpraatpeloton. En dat kan alleen bij een glas goede wijn, zoals de Barolo Bianco of de Beste Chardonnay van Mijn Eigen Evenement. Geeft binnenkort een ‘masterclass’ over de ideologie van de superieure commercie in de wijn, oftewel Bubbels On The Beach. Zal bovendien uitleggen waarom vooral bij prikkers zich in de beperking de meester toont. Analyse: als lijdend en meewerkend voorwerp niet aanraken bij bezigheden van academisch niveau.

handig zon ‘bron’ als Google…

Udo

• John Bindels

Udo,

Roep nou geen dingen over journalistiek als je niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik leg het je uit:

Raad voor de Journalistiek Leidraad journalistiek gedrag:

Artikel 2.3.4. “ Het beginsel van wederhoor geldt niet voor publicaties die kennelijk een persoonlijke mening bevatten.(Bijvoorbeeld: columns, recensies en opinierende bijdragen)” Dus wat jij herhaaldelijk roept raakt kant noch wal. Bovedien heb ik zes bronnen gegeven die voor iedereen napluisbaar zijn. Je hebt dus zelf ten aanzien van de jorunalistieke regels het ‘hoor’ niet toegepast, laat staan het ‘wederhoor’.

Dus voortaan niet voor je beurt praten.

• Ruud Göebel

Welnu ik heb ook maar eens wat onderzoek gedaan en vond het volgende! Een

gedeelte van de bewuste column van René van Heusden in het decembernummer van Perswijn, waarin hij terugkijkt op 2008. Citaat: “ Een wijnhandel, die al jaren aan de lopende band goed scoort, niet in het minst bij Perswijn, is Les Généreux. Om precies te zijn is dat een landelijk samenwerkingsverband van ongeveer veertig wijnspeciaalzaken. Verantwoordelijk voor het over de hele linie onberispelijke assortiment met een ijzersterke prijs-kwaliteit verhouding is het duo Ton Schaapveld en Gerhard Hostink. Trefwoorden: consistent en betrouwbaar. Zij zijn daarom mijn Wijnkopers van het jaar”. Met zo'n uitspraak, gedaan op persoonlijke titel is niets mis, wij hebben allen onze wijnkopers van het jaar. Echter de betreffende winkel heeft de uitspraak, om het in goed Nederlands te zeggen “Ausgenutzt”. Dat is alles en dat is wat Udo geschreven heeft. Anderen hebben de boel opgeklopt zonder de feiten te kennen. En John om iemand die in een proefcomité van een vakblad zit, een “vazal” van dat blad te noemen?? :(Jij zit in het proefcomité van Proefschrift, ben jij dan een vazal van dat blad?

Ruud.

• John Bindels

Beste Ruud,

Eens per jaar zit ik in een polderlandse nationale jury die niet in hoofdzaak uit handelaren is samengesteld. Dus niet in een proefcomite, dat allerlei flessen aanvraagt dan wel laat binnenkomen en ze dan een puntenregen laat ondergaan, waarmee ze later in advertenties ‘geuren’. Dit voor de duidelijkheid.

En verder: dit draadje ging over het feit dat een wijnschrijver het nodig vindt iemands relatie-mutatie ( om geen andere term te gebruiken) tot bron van publiek vermaak verheft, hetgeen niets met wijn uitstaande heeft. Ik ga ervan uit dat jij dat op z' n minst ook onkies vindt.

Voor mij eindigt hier de discussie bij een aardig glas.

• Ruud Göebel

Beste John, voor jou is de discussie hier geëindigd, dus dat geeft mij dan de gelegenheid nog wat opmerkingen te maken:)

a. De plaats waar je hier reageert op mijn opmerkingen gedaan op:

www.prikpagina.nl/read.php?f=310&i=99167&t=99004 is een vreemde!

Je gaat nu onder een andere opmerking staan, om een achterwaartse beweging te maken met de rabigato of zo je wilt de juhfark tussen de benen. (het is tenslotte een wijnprikbord)! ;)

b. We hadden in deze draad 2 onderwerpen die op een merkwaardige manier door elkaar zijn gaan lopen, even een poging tot ontrafeling.

c. het begon met de kop “Nieuwsbrief RvH”

Dat was geen nieuwsbrief, maar een column met de naam:“Ongefilterd” De intentie was om “wild denkend” een vooruitblik te geven op 2009.

En in een column mag je zaken uitvergroten, overdrijven, een beetje naar je hand zetten enz. Zoals cabaretiers dat ook heel goed kunnen. Niets mis mee, zelfs leuk. Nu stoor jij je aan een opmerking over de hoofdredacteur van Wijnplein. Die zit nu al 4 maanden in Chili met zijn assistente. Nu is Chili een belangrijk land aan het worden, (Christian Callec!!!) maar 4 maanden en dan nauwelijks een artikel op je site over dit land. Ja dat is voor een columnist koren op zijn molen en is het gebrek aan “goede smaak” is toch wel heel ergens anders hoor. Trouwens jij kunt er in columns ook wat van!

d. Het 2e deel van de draad over “De wijnkoper van het Jaar” is hopelijk nu ook duidelijk, zowel Udo als Hubrecht Dijker hadden meteen in de gaten dat het een “non item” was.

Ruud.

• Hendrik

Geachte heer Bindels,

wat bent u de laatste jaren van uw leven toch op een onthutsende manier aan het verspillen.

H.D. , de persoon in kwestie haalt er zijn schouders over op , en bij u slaat de verzuring toe.

Over wijn schrijven is toch veel leuker?

Verbaas ons eens met een spraakmakende p.n.

Hendrik.