…en bakt ie ze ook lekker bruin?
Ha Ha,
zojuist “bij hoge uitzondering”Mrs. Douvaine opdracht gegeven de cave in te gaan om wat flessen te halen zodat ze alvast op temperatuur kunnen komen.
Het worden o.a.
* Chambolle-Musigny Domaine A. Guyon
* Corton Clos du Roy Domaine A. Guyon
* Een van de vrienden brengt een Gevrey-Chambertin mee
* C9dP Vieux telegraph
* C9dP Mont Redon
* Pic St Loup Hortus
* Gigondas Tourade
* verder zien we nog wel
Vooraf gewoon cocktails, geen gezeik, martini, cosmopolitan, Long Island Ice tea, margaritas etc.
En bij het dessert met chocolade Banuyls.
Nu maar hopen dat mijn Mrs dit kan vinden, heb wel aangegeven waar het ongeveer kan liggen :-)
Het zal een mooie avond worden….. ach, morgen weer werken :-(
Ik heb altijd een pot in de koelkast staan om bijvoorbeeld een sauce hollandaise te maken. De biologische ayurvedische ghee heeft als groot voordeel dat zowel het water als de eiwitten verwijderd zijn, het is dus weliswaar een “bewerkt” product, maar voor “puristen” toch heel goed bruikbaar. Het bakt zonder te spetteren, het is werkelijk “klare” boter.
Ruud.
De ‘romig licht ranzige’ smaak van Ghee/Smen etc. is juist een van de charmes daarvan. Dat krijg je niet als je hem in de koelkast houdt. Als je bijv. een keer couscous maakt die je voor de helft met boter en de helft met ghee/smen op smaak brengt, zul je meteen snappen wat ik (en vooral miljoenen Arabieren en Aziaten) bedoelen… ;-)
Zeker in de vegetarische (ovolacto) keuken is ghee/smen eigenlijk onmisbaar…
M.vr.gr.
Christian
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?