welke wijnen bij Boef Bourguignon

• Mathieu Wechseler

Beste Sjaak,

ben het met jouw wijnkeuze helemaal eens, ook wat betreft de Cru de Beaujolais. Nu heb jij “jede Menge” Bourgogne in je kelder liggen. Ik niet en dus gaf ik wat voorbeelden van wijnen die er ook bij zouden kunnen smaken smaken. Ik vind wel dat je dan ook dezelfde wijn of wijn uit dezelfde streek in de stoofpot moet gieten.

Dus als we er een Ch9dP bij drinken, gaat er bij mij een Rhône générique van fatsoenlijke kwaliteit doorheen.

Amitiés,

Mathieu

• sjaak Kaptein

Mathieu,

Natuurlijk zijn je voorbeelden uitstekend.

Vrijheid en altijd blijheid

Ik heb slechts aangegeven met welke wijn ik dit gerecht voor mijn een extra natuurlijke feestelijke belevenis vind.

Overigens heb ik een kok in de Bourgogne gekend die Coq au Vin, zo'n andere klassieker bereidde met Algerijnse wijn. Het kippenvlees was op je bord paars uitgeslagen, maar smullen op het hoogste niveau. Ook zo'n heerlijke klassieker waar ik het liefst een stevige Beaujolais de Cru bij drink.

Sjaak Kaptein

• sjaak Kaptein

Mathieu,

Natuurlijk zijn je voorbeelden uitstekend.

Vrijheid en altijd blijheid

Ik heb slechts aangegeven met welke wijn ik dit gerecht voor mijn een extra natuurlijke feestelijke belevenis vind.

Overigens heb ik een kok in de Bourgogne gekend die Coq au Vin, zo'n andere klassieker bereidde met Algerijnse wijn. Het kippenvlees was op je bord paars uitgeslagen, maar smullen op het hoogste niveau. Ook zo'n heerlijke klassieker waar ik het liefst een stevige Beaujolais de Cru bij drink.

Sjaak Kaptein

• Theo

Allen,

het is uitsluitend Bourgogne geworden bij de Boeuf, vond eigenlijk net zoals Sjaak eigenlijk niets anders kunnen. in ieder geval is het geworden (en ik denk dat ik nog wat vergeet):

* Chambolle-Musigny, Domaine A. Guyon

* Corton Clos du Roy, Domaine A. Guyon

* Pommard 1er cru, Bouchard pere et fils

* Savigny 1er cru, Domaine d'Ardhuy

* Een Gevrey-Chambertin

* Een Mercurey 1er cru

na afloop dronken we nog wat andere wijnen, o.a. C9dP en Barolo, de avond eindigde met Beerenburg, wat leuk was met uitsluitend Frans bezoek

Het was een zeer geslaagde avond

TG

• Robèrt Koopman

Beerenburg na, dat is prachtig… :-)

M.v.g,

Robèrt

• de bear fan Oerterp

Hartstikke geinig, Theo. Nu kom je in mijn buurt! Had dat beestje ook nog een naam?

• Theo

De naam van dat beestje is Weduwe Joustra

TG

• Christian Callec

Joure boppe! ;-)

Xian