Moeilijke tijden?

• Ruud Göebel

Hear, Hear Wim!! Absolutely right!!

Ruud.

• sjaak Kaptein

Heb mijn eerste les over wijnproeven op de wijnacademie van de oude mijnheer Verlinden gehad.

Hij had prachtige voorbeelden van foute wijnen bij zich.

Een indrukwekkende les die me eeuwig bij zal blijven.

Een leuke sympathieke maar toch wat arrogante man.

Verlinden toonde een geweldig charisma.

Enige jaren geleden stond ik er bij dat de jonge mijnheer Verlinden bij een wijnproeverij met een ex werknemer die heel lang voor Verlinden gewerkt had sprak.

Welk een beperkte interesse. Wat een gebrek aan charisma.

De ex werknemer was teleurgesteld in de jonge mijnheer Verlinden

Kwam later in contact met een Bourgogne producent die na decennia lang leveren aan de oude mijnheer Verlinden door de jonge mijnheer Verlinden slechts door middel van een brief aan de kant gezet werd.

Niet echt een handeling van een vent.

Het zat de producent zo hoog dat hij mij bijna dwong om de afscheidsbrief te lezen.

De producent maakt nog steeds prachtige Bourgognes.

Het deed mij enig plezier dat het Frans zelfs voor deze belangrijke afscheidsbrief niet helemaal correct was.

Misschien moet de kwaliteit van het management in de herstart wat omhoog.

Geloof ook niet dat dit faillissement aan de crisis ligt die in deze dagen schijnt te bestaan.

Het assortiment van Verlinden is mooi genoeg: Bollinger, Ayala (maken prachtige Champagnes na de overname van Bollinger), Chanson (maken na de overname van Bollinger Bourgognes waar je helemaal blij van wordt), Vidal Fleury en vele anderen.

Wijnen waar je niet omheen kan.

Zelfs niet in de meest moeilijke tijden.

Het imago van Verlinden heeft wat mij betreft krasjes opgelopen.

Maar wens ze het beste toe in een herstart.

Met zo'n mooie assortiment moet dat allemaal gaan lukken.

Sjaak Kaptein

• Olaf

Ik denk dat Ayala van Laurent-Perrier is i.p.v. Bollinger.

• Christian Callec

Daar word ik echt helemaal stil van…

Ik hoop echt op een doorstaart!

M.vr.gr.

Christian

• Olaf

Tja, ik lees mijn bericht zelf nog eens na en denk dan, nee jongen het is wel degelijk Bollinger. Ik moet naar bed.

• Dick Schinkel

Inderdaad Olaf,

Als je de heer Kaptein wilt tegenspreken moet je je tijd om naar bed te gaan een paar uurtjes vervroegen :D:D

Ook ik hoop spoedig op een bericht dat dit bedrijf snel een doorstart kan maken !!

Met smakelijke groet Dick

• Peter vdB

Hear, hear, Wim !

• van gruijthuijsen

Beste Wim,

Vreemd dat je zonder wederhoor dezer firma meteen zo laat vallen. Ze investeren juist in een nieuw pand en stemden deze investering af op prognoses die de lijn van de afgelopen jaren volgt: omhoog dus.Deze firma was nog steefs een familie bedrijf en heeft helemaal geen bestuurders (die de boel leeg plukken) zoals gesuggereerd. Jij als ondernemer moet dit toch kunnen aanvoelen.

ps de opmerking van ruud vindt ik daarop zeker wat ongepast.

• Peter vdB

Lees de reactie van Wim nog eens. En nog eens GOED.

Wat je schrijft in jouw eerste zin staat níet in de reactie van Wim.

Het is doodzonde als WV problemen heeft. Het is een instituut.

P.

• sjaak Kaptein

Champagne Henriot is ook behoorlijk op overnamepad.

Zij bezitten inmiddels het gereputeerde Chablis huis William Fèvre.

Een Chablis huis dat na de overname nog steeds erg veel hout in zijn Chablis wijnen gebruikt.

Ook hebben zij Bouchard et fils overgenomen.

Een Bourgognehuis dat wel een kwaliteitsimpuls kan gebruiken.

Of dat gelukt is weet ik niet omdat ik deze Bourgognes de laatste jaren niet geproefd heb.

Sjaak Kaptein