Dus een wijnbar moet elke maand een 90+ of 95+ of 18+ of ***** per glas hebben. Dat is een goede trekker voor liefhebbers en fanaten.
Kan wel een idee zijn maar waarom moet een wijnbar anders zijn dan een gezellige kroeg? In een kroeg gaat het mij om een goed glas pils en het ouwehoeren met bekenden en vrienden. Misschien een biljartje leggen. Ik stel geen absurde eisen aan het bier of pils. Moet een keurig glas zijn, zuiver en hygienisch. Er mag wat mij betreft worden gerookt. Ik neem hooguit een nootje of een stukje kaas. Dat roken vind ik ook meer een probleem in het restaurant dan in de bruine kroeg. Maar dat is een ander verhaal. Dan de vraag; “Waarom zou/moet een wijnbar dan iets anders leveren dan een keurig glas?” Als het aan dezelfde voorwaarde voldoet als aan een bruinekroeg is het wat mij betreft best. Ouwehoeren, glas wijn, ouwehoeren, glas wijn, nootje, stukje kaas, verder met ouwehoeren, glas wijn, effe mijn zwager een hand geven, nootje, spelletje bamzaaien, glas wijn. De BOB gaat met 5 min naar huis. Die volgorde dus.
John (Het zou mooi zijn wanneer zo'n wijnbar op loopafstand ligt).
Ik ben ook geweest..
Naar de opening dan van deze wijnbar…
Het was voor zover mogelijk wel aardig, veel te druk en veel teveel geparfumeerde dames en naar rook meurende heren..
De eerste wijn welke ik uit de Enomatic trok had kurk! Dat was een lekkere start, gelukkig hadden al eerder klanten deze wijn gedronken (fles half leeg) en wellicht was de wijn gekeurd door de persoon welke de fles in de Enomatic had gestopt
Persoonlijk vind ik 8 van die kasten erg onpersoonlijk qua intentie, maar dat is mijn mening. Ik zal er niet snel heengaan, maar dat komt voornamelijk door mijn drukke (wijn) agenda, en mijn mening dat de wijn er altijd te duur betaald wordt. De wijnbar op zich zal op den duur bewijzen of deze bestaansrecht heeft, eerdere pogingen op dezelfde plaats mislukten.
De enige echte wijnbar is voor mij nog steeds de wijnbar in Voorschoten waar Maartenzzzzzzzzzzzzz achter de bar stond, stiekem maakte Maarten iedere wijn bijzonder en de muziek was om te zoenen..
Ik wens de uitbatert alle succes!
gr
Willem
Misschien wel André, maar die doelgroep is uiterst klein, en ik denk dat je ook moet oppassen voor de precedentwerking van dit soort prijzen. Voor je het weet roept de meerderheid van je klanten dat je erg duur bent, gebaseerd op die ene fles. Een (verkeerd) imago is snel gekweekt, maar zie er maar eens van af te komen.
Maar het neemt niet weg dat je het zou kunnen proberen natuurlijk.
Mvg
Martin
dat is inderdaad een naïeve aanname……alle kosten die een wijnbar maakt (personeel, inrichting, pand etc etc) moet worden betaald door het product dat ze verkopen…..wijn dus. Om die reden zal de wijn sowieso een aantal keren over de kop gaan om überhaupt uit de kosten te komen…..laat staan er een florerende zaak van te maken…….en aangezien de bezoekers hoofdzakelijk “wijnliefhebbers” en (trendy) uitgaansmensen zijn en weinig tot geen echte wijnkenners (laat staan freaks) zullen de eigenaren vooral “goedkope(re)” wijnen inkopen zodat ze de prijs per glas voor de leek redelijk binnen de perken kunnen houden en ze zodoende toch nog een acceptabele winst kunnen maken. Topflessen zullen ze zelden of nooit in huis hebben, omdat ze deze tegen de verkoopfactor (minimaal 5 keer over de kop) aan de straatstenen niet kwijt kunnen…..
ennuh ja een auto koop ik bij de autodealer…….waar kan ik dan nog meer een auto kopen?
wijn koop je bij de supermarkt, restaurant, op domein, in het cafe, detaillist, groothandel, etc etc. OF in een wijnbar….en daar zal ie vaak het duurst zijn…ze moeten er namelijk van leven…..
misschien is het nu wat duidelijker?
Hasta Luego
John
In Nederland denken we dat en wijnbar alleen wijn verkoopt.
Waar ik ook wijnbars bezocht - zelf in Australië - hadden deze een flink culinair assortiment. Alleen drinken, daar is men snel op uitgekeken. Daarom hoop ik dat iook in Nederland steeds meer aan food gaan doen. De mensen blijven langer en je hebt twee inkomstenbronnen. Wel moeten in Nederland de prijzen redelijk blijven. Maar een avond uit, in een wijnbar met wat te eten mag toch wel EUR 50 p.p. kosten? Eigenlijk is wijnbar wereldwijd een verkeerde naam, maar wijnrestaurant klink zo raar.
Rijk worden van een wijnbar, dat heeft hopelijk niemand in zijn hoofd. Dan moet je nu een goede poffertjestent of snackbar beginnen (net als in de 70-er jaren van de vorige eeuw).
Het drinken van wijn op de plaats waar het het goedkoopst is, is rationeel Nederlands. Maar enthourage, goede bediening wil ook wat!
Ik hoop dat dit opgaat voor Wijnbar Rotterdam. Ik ga er snel eens heen.
Taste in Den Haag voldoet hieraan zeker.
André
Andre,
Op hun site staat dat ze de catering laten verzorgen door een paar restaurants in de buurt……dus moeten ze het daar niet van hebben. (geldt trouwens voor de meeste wijnbars in NL en vandaar ook mijn uitspraak)…..50 euro mag het zeker kosten! wel het dubbele ook….maar als wijnfreak drink ik dan niets wat me echt uit mijn sokken blaast…zouden ze dat wel schenken, dan mag het voor mij zelfs 200 euro pp kosten……Nederland is geen land waar een wijnbar met topwijnen een kans van slagen heeft, daar is de gemiddelde “ollander” veel te zuinig voor……In Antwerpen zit een wijnbar (boven een wijnrestaurant Pazzo) waar je ook top kan drinken tegen aardige prijzen. Flessen met een inkoopprijs tussen de 50 en 150 euro gaan 1 keer over de kop. Dan bestel ik graag een lynch bages 2000 voor 110 euro…om maar iets te noemen
Hasta Luego
John met controlegetal yummi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?