Nieuwe Wijnbar Rotterdam

• André

Hallo John,

Wellicht goed de food uit te besteden in het begin. Als het loopt kan je meer zelf doen.

Nederland is geen België, daar waren we al achter. Maar op wijnbargebied is het verschil wel erg groot. Qua restaurants zijn we iets ingelopen. Tijd voor een stapje vooruit qua wijnbars.

André

(Positief als altijd)

• peter

Ben hierna de 500 procent wijn geweest omdat ze een zwitserse pinot noir Gantenbein per glas aanbieden (€ 20,-). Dit is een van de betere huizen ter wereld een beetje wijnkenner kent hem wel. hierbij hebben wij ook iets gegeten uit eigen keuken en wat er uit eigen keuken komt is puur wat zij vinden dat een ander dat beter kan Sushi van een japanner bijvoorbeeld.

• Eelco van Wieringen

Hoi Peter,

Bij deze krijg je een aantal punten en komma's van mij:

………………..

………………..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Zo, kun je weer even voort.

Eelco

• Bingo

Het bedrijf waar ik werk ( 3 werknemers), heeft een horeca zaak overgenomen en wil dit veranderen in, voornamelijk, een wijnbar. Er wordt geinvesteerd in een variatie van de Enomatic voor minimaal 8-16 wijnen. Dit heeft natuurlijk geen vorm van bestaansrecht zonder dat er ook nog wat pilsener van de brouwer uit de tap stroomt. Het is niet anders….

Dit alles zal geschieden in een dorp met minder dan 4000 inwoners, maar wel zeer toeristisch in de zomer ( o.a. jachthaven). Maar zoals John zegt is dit moeilijk haalbaar, daarom kan het niet anders dan dat er ook “food” verkocht wordt.

Heeft iemand iedeeen, fantasien etc. (natuurlijk hebben we zelf al een opzet) maar als iemand mee wilt brainstormen….

Groet,

Bingo

• Robèrt Koopman

john schreef:

>

> ennuh ja een auto koop ik bij de autodealer…….waar kan ik

> dan nog meer een auto kopen?

Bij de Lidl…. :-)

Gaan in de auto-verkoop, Opel Corsa's meen ik en veel goedkoper dan bij de dealer.

Nu afwachten of de Opel-dealer in de kruidenierswaren springt.

M.v.g,

Robèrt

• romke van dijk

Ha Bingo,

Mooi en moedig plan.

Wat kost zo een enomatic per flesplek? Qua aanschaf? en daarna aan onderhoud en stikstof? Moet dan toch heel wat wijn door heen lopen om zichzelf terug te verdienen.

Het watersportseizoen duurt 4 maanden? Is het dan niet veel beter om een tiental zorgvuldig geselecteerde flessen open te hebben staan.

En je kan je door de besparing op de enomatic ook wel eens wat wegdonderen.

Eerlijk gezegd zie ik de meeste watersporters niet een fraaie wijn van bv 9 € het glas afnemen.

Dat zijn meestal van die blikkenopendraaiers en bierdrinkers, op een roseetje van kaapse pracht na dan.

Watersporters geven veel uit… maar meestal niet aan lekker eten en drinken.

Groet,

romke

Ben wel benieuwd waar je dit gaat opzetten. Zierikzee? Willemstad?

• André

Elke goede wijnbar is er één. Goede betekend (zie boven) met ook betere wijnen en met goede culinaire ondersteuning. Dar hoeft geen sterrenniveau te zijn.

Voor kosten en investering in de Ennomatic zou ik mijn wijnleveranciers maar eens lief aankijken. Misschien is op een of andere manier ondersteuning voor dit moedige plan te krijgen! Daarnaast is ook veel te zeggen voor het edele handwerk.

Een goed samenspel heb ik nog niet veel gezien.

André

• romke van dijk

Maar André als je je wijnleverancier lief aankijkt, krijg je wéér zo een showroom van één wijnleverancier. Voor wat hoort wat…

Juist door echte onafhankelijkheid kom je tot een spannend en inspirerend aanbod. Zo een enomatic, een prachtige maar kostbare machine lijkt plotseling de sleutel tot succes te zijn, ik zie ook zeker de nadelen.

Groet,

romke

• Bingo

klopt Romke, echter zitten we vlak bij de belgische grens, en wordt deze haven vooral bevolkt door belgische watersporters met een goed gevulde beurs (hopelijk dit jaar ook nog na Fortis)

• Bingo

Sommige wijnleveranciers willen echt wel meedenken, maar om nu het hele assortiment van Gall & Gall te schenken is inderdaad geen uitdaging en zal ook niet dat succes geven