Wijn Verlinden

• Ruud Göebel

Ik lees in diverse publicaties dat Wijn Verlinden na een faillisement een doorstart maakt. Dit zal door adepten van dit bedrijf wel geweldig worden gevonden, maar ik heb hier een geweldig vieze smaak van overgehouden. Echter het schijnt te kunnen: werknemers eruit, directie gesteund door de juiste advocaten blijft zitten. Terwijl juist daar de verkeerde beslissingen zijn genomen, denk ik. Een zo oud bedrijf kan niet omvallen na een aantal maanden van tegenspoed. Er moet op het overhevelingsniveau iets gebeurd zijn. Wat mij betreft mag het echte recht alsnog geschieden, weg met Verlinden!!

Ruud.

• Jeroen

Zo zo Ruud dat zijn heftige woorden……al snap ik ze wel. Personeel de @!#$, managers blijven zitten…altijd moeilijk

• Robèrt Koopman

Beste Ruud,

Ik begrijp je wantrouwen.

Maar je zegt “denk ik” en dat is precies waar de schoen wringt.

Niemand weet de ware toedracht en om dan een bedrijf op voorhand af te serveren is misschien wat hard, hebben de overgebleven werknemers weer reden tot ongerustheid.

Het is in ieder geval iets om over na te denken.

M.v.g,

Robèrt

• boudewijn

Je ‘gunt’ het natuurlijk niemand om failliet te gaan. Wat me nu wel verbaast is het gemak dat de familie het bedrijf, na 124 notabene, failliet laat gaan om dan vervolgens na 2 weken genoeg geld heeft om de boedel terug te kopen. Ruikt inderdaad niet fris. Val daarna van m'n stoel als ik Floris Verlinden met een grote glimlach in de Telegraaf hoor zeggen: business as usual, we laden de magazijnen weer vol! Ik denk dat een wat bescheidener houding gepast is gezien het feit dat er wél een man of 10 in deze onzekere tijden op straat zijn gezet en er blijkbaar (aldus directeur Groen (wie is nou eigenlijk de baas in dit bedrijf?)) óók leveranciers in de kou zijn blijven staan.

• Eelco van Wieringen

Ik werkte er en ik zag dat Verlinden een “topzwaar” bedrijf is. Teveel directeuren en onderhangend management. En veel incompetente mensen met de wildste plannen die een expansieve groei voorzagen. Flater van een nieuwe bedrijfsruimte erbij en weg baan, weg geld. Een ouderwets bedrijf dat met mensen die directeurtje wilden spelen, krampachtig modern management wilden doorvoeren. Maar dan moet je eerst de directie decimeren en vervolgens weten waar je het over hebt. Het geblabla uit die tijd staat me nog goed bij.

Salut,

Eelco

• John Copier

Ik dacht ooit ergens vernomen te hebben dat de familie Verlinden een aantal jaren geleden het bedrijf heeft verkocht. De nieuwe directie, ach verledentijd. Ondertussen heeft de familie het bedrijf in afgeslankte vorm uit de boedel opgekocht en gaat dus verder waar het een aantal jaren geleden is gestopt. Alleen liggen de ballen op het laken nu anders. Enige nederigheid is wel op z'n plaats. Wat ik dan weer niet begrijp, wanneer bovenstaande juist is, dat de familie de huidige directie handhaaft en niet schoonschip maakt.

John

• jan2

Ruud,

Er was geen geld voor een sociaal plan en alle oud-medewerker hebben nu een uitkering!

• Willem Booij

Beste mensen,

ik ben van mening dat dit niet de plaats is om hier over het doorstarten van de fa. Verlinden te discussieren, daarnaast kent niemand hier alle feiten dus blijf er af..

Gr

Willem

• john

deel je mening niet Willem. Iedereen mag haar/zijn mening uiten op dit forum. Daar is het juist voor gemaakt (zolang het maar “wijn” gerelateerd is). Waarschijnlijk kent niemand de daadwerkelijke feiten, maar neemt niet weg dat de gehele gang van zaken niet “sociaal” oogt……vooralsnog heeft het ook mijn sympathie niet en zal ik er in ieder geval geen wijn kopen………ieder zijn mening.

Hasta Luego

John die vanavond gaan eten in het nieuwe restaurant van Marco Westmaas….ben benieuwd…..

• ralph

we kennen wel het recht op vrije menings uiting, maar dat wil nog niet zeggen dat je alles zo maar kan zeggen.

als je de feiten dus niet kent, heb je dus grote kans dat je uitlatingen tot smaad of laster gerekend kunnen worden. smaad en / of laster is strafbaar. en terecht!