Wijn Verlinden

• john

je zou bijna denken dat onze Willem een management functie in een wijnbedrijf heeft….ghehehehehehe :D

Hasta Luego

John

• john

ethisch ethisch ethisch, het zal allemaal wel……Bullshit voor mij in ieder geval. Dit forum is gemaakt om ieder individu haar of zijn mening te geven over wijn gerelateerde zaken. Is het positief dan is het mooi, is het negatief dan is/voelt het in ieder geval voor die persoon in kwestie zo. HEERLIJK dat je je persoonlijke mening hier kunt geven. En dan sta je in Nederland al snel op iemands tenen…….schoenen met stalen neuzen aantrekken is mijn devies!

Hasta Luego

John die moet denken aan het stukje van Hans Teeuwen over “weerbaarheid” :D

• boudewijn

Helemaal mee eens Christian en ik denk dat er niemand is die Wijn Verlinden geen goede toekomst gunt. Wie dat moet doen is een andere vraag en gezien de opmerkingen van Eelco hoop je dan dat dezelfde mensen niet dezelfde fouten gaan maken. Waar ik me in mijn bijdrage van gisteren enorm aan gestoord heb is het het gebrek aan bescheidenheid en respect voor oud-medewerkers en leveranciers. Floris Verlinden toont dit niet door, nadat 10 medewerkers op straat zijn gezet en diverse leveranciers in de kou staan, met een vrolijk gezicht in de Telegraaf te roepen dat de magazijnen weer vol worden gegooid. Op deze manier kan je door klanten, leveranciers én (oud)medewerkers niet serieus genomen worden en brokkelt het vertrouwen dat je in 124 (!) jaar heb opgebouwd op een snelle manier af. Ik koop m'n Bollinger voorlopig in België.

• Eelco van Wieringen

Ik begrijp je heel goed Christian, ik heb dan ook even getwijfeld eer ik op de “plaatsen-knop” drukte. Ik wilde uitsluiten dat het geschrevene een produkt van rancune is. Dat uitsluitend vroeg ik me af wat dan wel de reden was en ik kom tot de conclusie dat ik het met de ontslagen te doen heb. Want die werkten in een bedrijf dat niet in eerste instantie door de crisis kopje onder ging, maar al langer een strijd voerden tegen een zekere onuitvoerbaarheid van de hen toevertrouwde werkzaamheden. Die frustratie voorafgaand aan een nog frustrerender ontslag waarop zelfs een hen uitsluitende doorstart volgt, moet niet onopgemerkt blijven. Vandaar.

Maar ik kan begrip opbrengen voor degenen die er anders over denken. Toch hebben zij dan in ieder geval de volgende boodschap gehoord: zet niet op elke flutafdeling een hoofd neer en houd je doelen reeel. Zet werknemers niet onder druk en koop op slechte momenten geen splinternieuw bedrijfsgebouw.

Salut,

Eelco

• Robèrt Koopman

Toch begrijp ik de terughoudendheid in dit geval niet zo goed.

Nederlandse wijnboeren in Frankrijk mogen bij het minst of geringste wel volkomen neergehaald worden.

Gaat er een Franse wijnboer in de fout (Duboeuf bijvoorbeeld) dan mag het allemaal op het prikbord besproken worden.

Nu is het een Nederlands bedrijf wat even kort door de bocht gaat moeten we opeens om de terze zieltjes denken?

En ik denk niet dat meningen van prikkers echt het verschil maken tussen wel levensvatbaar en niet levensvatbaar zijn voor wijnbedrijven in Nederland.

M.v.g,

Robèrt

• Theo

Robert,

Het verschil hier is dat er niemand hier (ook Eelco niet) de oorzaken precies kent, denk dat hier niemand de juiste strategie kent van het bedrijf, en of die goed is uitgevoerd. Het PB wordt op deze manier del van een roddel/geruchten circuit, en de leiding heeft het natuurlijk weer gedaan. Niemand varagt zich af of zij het juiste personeel in dienst hadden bv. Zulke geouwehoor hoort meer thuis in de kroeg, het heeft nl niks met wijn te maken, het is toevallig een winkwinkel, maar er gaan elke dag (helaas) bedrijven over de kop, en er komen elke dag mensen op straat te staan.

Laten we het eens over de wijnen van Verlinden hebben.

TG

• Robèrt Koopman

Theo schreef:

>

> Laten we het eens over de wijnen van Verlinden hebben.

Goed plan!

M.v.g,

Robèrt