Wijn Verlinden

• john

dan heb je het wel over andere uitlatingen dan degene die hier gedaan worden hoor Ralph…..we hebben het hier gewoon over gezonde emotionele en rationele reacties van particuliere wijnliefhebbers…..niets mis mee…..sterker nog: goed dat dit kan! laat maar komen die aanklagers……..:D

• Robèrt Koopman

Aanklagers komen vast niet hier.

En er is wat emotioneels gezegd, dat is toch geen laster of smaad?

Maar inderdaad, niemand kent de feiten dus in het nu onderbuik gevoel.

Als iedereen besluit om er niet meer te kopen dan zitten we over 6 maanden weer met hetzelfde als nu, is ook niet fijn voor het huidige personeel.

Is er al nieuws dat het oude personeel met een nieuwe zaak is begonnen?

Dat waren toch de plannen?

M.v.g,

Robèrt

• ralph

john, eens. (komt soms voor :D)

er wordt heel veel geroepen op forums. ook een hoop onzin met schadelijke gevolgen. ik wil alleen maar in zijn algemeenheid zeggen, dat je niet zomaar alles kan zeggen.

echter, ook al zit je juridisch gezien aan de juiste kant van de streep, kan het volgens mij nooit kwaad, vlak voordat je op het knopje “plaatsen” drukt, even jezelf de vraag te stellen: “is dit echt relevante informatie, of is dit informatie ontstaan vanuit wrok/gekwetst ego/stemmingmakerij, etc. etc. etc.”

ik begrijp derhalve de opmerking van willem wel.

beste groeten

ralph

• Udo

De reacties tot nu toe moeten kunnen lijkt me. Ben het niet eens met de uitspraak:

“weg met Verlinden!!”, het zou moeten zijn:

"weg met de directie van Verlinden!!`

Maar zonder alle feiten te kennen is het wellicht niet verstandig harde oordelen te vellen.

Udo

• Willem Booij

Johnnie,

het is toegestaan het met mij oneens te zijn… :D

Maar ik ben het niet met jou eens, waarschijnlijk ben ik te romantisch of zo maar ik zie ons prikbord als een prikbord waar het over wijn gaat. En niet over zaken..

En ja hoor, de managers hebben het gedaan..Tjonge jonge.. dat vind ik weer een lekker populistische opmerking..

Ik ga vanavond lekker aan de Barbaresco's en Barolo's.. Wie weet van Verlinden..

Gr

Willem

• Theo

Ken eigenlijk Wijn Verlinden helemaal niet, maar vind het wel erg makkelijk om zonder kenni9s van zaken het management altijd maar de schuld te geven.

Vind ook dat deze discussie meer in de kroeg dan op het PB thuishoort.

TG

(manager)

• Ruud Göebel

Ja beste Willem, het prikbord moet over wijn gaan en niet over zaken. Echter wel wel over wijnzaken:+ Ik geef toe, dat ik na vele berichten in de pers over deze affaire, wellicht te snel en zeker bezien vanuit juridisch oogpunt te snel een conclusie heb getrokken over de gang van zaken! Mea culpa. Ik blijf echter toch van mening dat het geheel verre van fris te noemen is. En als jij eerder beweert dat je niet alle feiten kent, dan slaat jouw zin: “En ja hoor, de managers hebben het gedaan..Tjonge jonge.. dat vind ik weer een lekker populistische opmerking..” ook nergens op!

Ruud.

• Christian Callec

Ik ben het wel met Willem Booij eens. Het is maar al te gemakkelijk om zonder enige kennis van wat zich bij Wijn Verlinden echt heeft afgespeeld alsnog met een niet altijd even wijs vingertje te wijzen…

De situatie rond Wijn Verlinden is m.i. veel ingewikkelder dan wat sommigen hier voorschotelen. Feit blijft dat Wijn Verlinden een van de toonaangevende horeca wijnleveranciers was en is, al decennia… Roem vergaat snel, dat is duidelijk. Maar om zo maar zonder kennis van interne zaken zulke ongenuanceerde vonnissen te vellen vind ik zelf ongepast.

Ik hoop van harte dat Wijn Verlinden nog vele decennia de vertrouwde en vakbekwame wijnleverancier blijft die menigen onder ons al heel lang kennen. En ik wens de familie en alle betrokken (en ex-) medewerkers van Wijn Verlinden het allerbeste toe!

M.vr.gr.

Christian

• Eelco van Wieringen

Ach kom nou toch jongens, er wordt op dit forum vaak kritiek gegeven op producten, restaurants, wijnen en personen, en daar hoeft een bedrijf niet van gevrijwaard te worden. De kritiek die ik op ze hebt komt van binnenuit want ik werkte er tenslotte en ik herhaal daarom met een gerust hart wat ik al eerder zei: de verhouding tussen het volk op de werkvloer en het management was volslagen zoek, het stikte er van de opperhoofden. Op een gegeven moment liepen er 3 directeuren + Jan Hein + Floris + een directeur die geen afscheid kon nemen + een opperhoofd particulieren + een heftig incompetent opperhoofd binnendienst (die voor het debacel ook nog aan de directie werd toegevoegd) + een niet van realiteitszin getuigende manager van buitenaf. Zo bestaat al eenderde van het bedrijf uit kostbare hoofden. En die moesten wel een keer buigen. Zeker gezien het feit dat ze op een ouderwetse manier modern wilden zijn. Maar meer nog omdat de voorziene groeicijfers en de manieren waarop ze die bereiken wilden een aanfluiting waren. Er was destijds vanaf de werkvloer al veel kritiek op de opgelegde stalorders. En dat werd nauwelijks onderkend. De druk die door onrealistische werkwijzen en streefcijfers op hen werd gelegd zal menigeen woelende nachten in bed hebben bezorgd.

Goed, ze zijn geknakt, en er zijn 10 mensen hun baan kwijt zijn. Maar dat zullen niet de 10 opperhoofden zijn. Ben benieuwd wie nu het werk doet.

Salut,

Eelco

• Christian Callec

Dat snap ik en onderken ik, beste Eelco, maar de vraag blijft of dit de geschikte plek is om ‘en plein public’ de vuile was buiten te hangen, zeker in deze moeilijke economische tijden. Ik denk dat extra negatieve publiciteit voor Wijn Verlinden (in het verleden) niet echt productief is, en dat zeker bij de vraagtekens van een doorstart, ook gevaarlijk kan zijn. Het PB wordt door vele mensen uit de handel, de horeca etc gelezen, en als mensen zulke kritieken over Wijn Verlinden leest, gaan ze misschien naar de concurrent c.q. gaan ze het vuile was nog breder laten hangen om klantjes te pikken. Ethisch vind ik het niet echt.

Maar iedereen is gelukkig vrij om daar anders over te denken. Toch? ;-)

M.vr.gr.

Christian