Gisterenavond is ‘bijna’ de chateauneuf appellation veranderd in de La Romanee appellation !
Kleppers als Rayas 1995 en Bonneau Célistins 1995 hebben niet erg hun best gedaan, gelukkig heeft de Clos du Caillou reserve 1998 de meubelen gered.
Rayas kreeg ook van mij een maximale score van 91, de Bonneau nog net 93. (dit was echt een klets op de oren !)
Dan hou je je kleppers bij voor een avond als deze en presteren ze ondermaats ( en ja de kelder heeft hier een cst temp van 14°)
Ik drink voortaan mijn chateauneufs binnen de 10 a 12 jaar !
Deze ondermaatse prestatie doet je zelfs twijfelen of een Da Capo 1998 niet NU moet worden gedronken…
Fürst Löwenstein Homberg Kallmuth 2003 Woooooooow wat een bangelijke complexe wijn. Dit was trouwens ook mijn eerste echte duitse wijn. 96+/100 voor de inhoud, voor de flesvorm 50/100 (kopie van de mateus)
Ook de Beerenauslese 2005 Graacher Himmelreich 2005 Kees-Kieren was echt verbluffend en deed me onmiddelijk de ‘te jonge’ raymond lafon vergeten. Hier heb ik getwijfeld om 100 punten te geven, echt SUPER !
Het wordt tijd om aandacht te schenken aan deze regio!
Mijn eerste LALA, was inderdaad lalalalala, yes wat een power, mij stoorde hij absoluut niet dat die nog zo jong was. Naast de Clos du Caillou was de LALA wel iets straffer vertrokken maar de Caillou bloeide helemaal open en wipte hem nog net opzij. LALA 97+, Caillou Reserve 98.
Hier wil ik nog meegeven dat ik in de Caillou ‘GEEN’ potentieel zie om hem nog 5 jaar te bewaren op hetzelfde niveau….
Maar dan de Batlle of the Night: Quilceda & Togni, MEGA-wijnen die enorm evolueerden in het glas gedurende de laatste uren. Ze lijken nog piepjong maar geven toch wel indrukwekkende impressies om te flirten met HET perfecte glas.
Supergezellige avond, waar mijn vrouwtje en ik erg van hebben genoten van het gezelschap en ze live heeft kunnen aanschouwen dat er nog veel grotere (en niet in lengte… net niet) wijngekken rondlopen dan ik. Angel. en Juan…. Bedankt!