Beste wijnliefhebbers,
Als gevorderd wijnliefhebber en beginnend wijnverzamelaar ben ik op het punt gekomen dat ik moet gaan denken over het opslaan van mijn wijnen. Momenteel heb ik een aantal wijnen die nog rustig 10 tot 15 jaar weggelegd kunnen worden. Helaas ontbreekt mij de mogelijkheid dit in een mooie wijnkelder te doen.
Als alternatief is er gelukkig de wijnbewaarkast. Gezien het feit dat het hier om rode wijn gaat, lijkt mij een klimaatkast met verschillende zones overbodig. Dit zorgt er voor dat een groot deel van de kasten afvallen. Echter blijft er een even zo groot deel over met wijnbewaarkasten. Variërend in merk en prijs. Graag ben ik op zoek naar ervaringen betreffende bewaarkasten. Is het bijvoorbeeld verstandig voor een dichte deur te gaan, of kan een deur met U.V. werend glas geen kwaad? Het oog wilt tenslotte ook wat!
Welke merken zijn aan te raden en waarom en welke juist niet? Ik heb bijvoorbeeld van Liebherr al een aantal mooie kasten gezien maar die lijken direct in de hogere prijsklasse te zitten? Iets wat in principe geen probleem is, zolang het ding zijn geld maar waard is. Welke kasten geven dus eigenlijk de beste prijs-kwaliteit verhouding?
Alvast hartelijke dank voor ieder zijn input!