Wijnbewaarkast

• Mathieu Wechseler

Jaap,

Klik eens hiernaast (rechter kolom bovenaan) op “Markt”. Daar staat rond mei 2009 een Liebherr bewaarkast van een bekend prikker aangeboden. Ik ken de prikker en ik ken de kast (zien er beiden prima uit!). Misschien is ie nog niet verkocht!?

Gr.,

Mathieu

• Patrick Woesthoff

whahaha, jawel.. is verkocht (tu)

• Juan

Jaap,

Heb zelf een klimaatkast (omdat ik ook een keldertje heb) van Liebherr. Zo'n grote RVS uitvoering voor 300 flessen met een glazen deur. Staat prominent in de woonkamer en geeft me dagelijks plezier. Ik ben zeer tevreden over deze kast. De 6 verschillende klimaatzones werken uitstekend (dus ben het niet met Romke eens)

Inderdaad..het oog wil ook wat…dus regelmatig is het lichtje aan….en is de bovenste plank een “showplank” met half rechtop staande flessen. De omloopsnelheid zorgt ervoor dat de kurken niet uitdrogen…..:)o :D

Liebherr was destijds een bewuste keuze op basis van prijs/kwaliteit.

Succes met je keuze.

Hasta Luego

John

• romke van dijk

Hoi John,

Jouw Liebherr is dus meer een show-(off)kast, die dient als seveerkast. En als die in zo in het zicht staat moet hij natuurlijk ook gewoon fraai zijn.

Maar dat is wat anders dan gewoon simpel bewaren van wijn.

Dat was toch het gene waar Jaap naar op zoek was.

Groet,

romke

• Peter B

Jaap,

Eén tip, 100 flessen is echt te klein. Zo niet nu, dan…

Ik heb er een van Eurocave met als voordeel dat hij mooie lades erin heeft. Dit gaat natuurlijk weer wel ten koste van de capaciteit.

Als je deze voor ongeveer de helft kunt kopen (ze hebben nog wel eens flinke aanbiedingen) heb je denk ik ook een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Gr.

Peter

• Jaap

Inmiddels is de speurtoch verder gegaan, de folder van Liebherr binnen en ook van Eurocave. Een mij onbekend merk maar schijnt best veel gebruikt te worden (?)

Na verliefd te zijn geworden op de Liebherr GrandCru serie zag ik vandaag opeens een advertentie in de Makro-gids:

Een Bosch KSW30V80 voor 696 euro.

■Energieklasse: B; Energieverbruik: 193 kWh/jaar

■Totale netto inhoud: 360 liter

■Temperatuur instelbaar van +6° C tot +18° C, al naar gelang instelling en omgevingstemperatuur

■Dubbel geïsoleerde, getinte bolle glazen deur met UV-filter

■Draairichting deur rechts

Koelruimte:

-■9 Houten legplateaus; 8 verstelbaar

■Automatische ontdooiing

■Dooiwaterafloop

■Binnenverlichting

Aanzienlijk goedkoper dan de door mij beoogde Liebherr, echter kan ik nergens vinden of deze ook kan verwarmen. Heeft iemand ervaring met het merk Bosch als wijnkast?

• MaartenZzzzz

Zal best een goeie kast zijn. Ik maak me er niet zo druk om….mijn motto is : klimaatkasten zijn voor de hosmo's.

En wijn drink je gewoon uit de fles! toch?

• Eelco van Wieringen

Maarten, hosmo's? Leg uit.

Salut,

Eelco

• Jaap

MaartenZzzzz Schreef:

——————————————————-

> Zal best een goeie kast zijn. Ik maak me er niet

> zo druk om….mijn motto is : klimaatkasten zijn

> voor de hosmo's.

> En wijn drink je gewoon uit de fles! toch?

Hmm ja, niet iedereen is hetzelfde…

De Bosch aanbieding is opzich wel interessant en bovendien een stuk goedkoper dan de Liebherr. :)

• MaartenZzzzz

Sorry.

Ik had net voor deze opmerking een diepgravend stuk over Afghanistan geschreven. Ineens leek de wijnbewaarkast me een luxe probleem.

Nogmaals sorry