Wijnbewaarkast

• Jaap

Iets nieuws waar ik nu tegen aan loop, er zijn maar zeer weinig winkels waar modellen daadwerkelijk staan uitgestald. Iemand een goede winkel met een breed assortiment kasten? (van verschillende merken dus)

• Ruud Göebel

Volkomen logisch Jaap, geloof mij nu maar, de omzetsnelheid in wijnbewaarkasten is zéér gering. In een ander draadje heb ik gezegd dat maar 1 à 2% van alle wijnen enige baat hebben bij oudering. Wijnen zijn om te drinken en dat weten de meeste wijnproducenten en geven derhalve hun wijnen pas vrij als ze op dronk zijn. En dan heb je nog een aantal jaren om ze te consumeren. Bij een behoorlijke wijn is dat tussen de 3 à 5 jaar en dan is een bewaartemperatuur van 15 tot 17 graden C. (dus gewone keldertemp. geen probleem). De rest is marketingklimaatkastenverkoperszondertrillingenmetdejuisteluchtvochtigheidbullshit.B)

Ruud.

• ralph

Ruud Göebel Schreef:

——————————————————-

> De rest is

> marketingklimaatkastenverkoperszondertrillingenmet

> dejuisteluchtvochtigheidbullshit.B)

en zo is t maar net, ruud! :)-D

• Jaap

De meningen zijn aardig verdeeld zie ik wel weer. ;)

Ik moet zeggen dat jullie mij wel aardig aan het twijfelen hebben gebracht. Het is natuurlijk een flinke investering, waarvan een hoop mooie wijn te kopen is. Aan de andere kant, hoe sla ik dan in een normaal huis wijn op die nog 10 tot 15 jaar kan liggen…

Dilemma's… :P

• Ronald Heijden

Beste Jaap ,

Kijk ook eens op de site van spanjewijn.nl daar staan mooie kassie's van het

merk Vestfrost prijzen zijn ook erg aangenaam. Heb je nog wat meer opties om over

te twijfelen 8-)

Groeten,

Ronald die geen enkel belang heeft bij de verkoop van wijnbewaarkasten

• Mathieu Wechseler

Beste Jaap,

Heb al enkele jaren een Liebherr Grand Cru bewaarkast waar zo'n 170 flessen in kunnen. Ben er uiterst tevreden over.

Die eenmalige aanschaf ben je na een tijdje al helemaal vergeten, maar gebruiksgemak en -plezier niet!

Amitiés,

Mathieu