snel advies.... steak met pepersaus

• TGG

Jaboulet St. Joseph is het geworden!

TG

• Hendrik de vierde

Weet ik, maar heb het over de laatste week.

Beetje off topic, en beetje vreemd, toch?

• TGG

Waarde Hendrik,

begrijp je niet helemaal. Onze aandelen zijn de laatste week meer dan 10% gestegen? wat is daar raar aan, wetende dat ik persoonlijk bijdraag aan de topline van de P&L (:D

Inderdaad off topic, maar denk ik wel een onderwerp te besprekenen tijdens het nuttigen vsn een goed glas. En des te beter de koersen des te beter de wijn!

TG

• Ruud Göebel

Theo, van die 1,5 uur die je had is nu een uur verstreken, je hebt je wijn (prima keuze trouwens!) en nu die hap klaarmaken voor Miss Douvaine.;) is het zeer dringende advies van:

Ruud (anders heeft de tweeling er ook nog een moeder-moppersmurf bij)

• Jan J.

Steak (wat is dat in vredes naam?) met pepersaus en ook nog op de bbq. En je verwacht ook nog dat de Miss thuiskomt? Schakel zo snel mogelijk over op een fles whiskey en kom na het bijkomen tot inkeer.

• Robèrt Koopman

Uitstekende keuze Theo (tu)

• TGG

Jan J,

Jammer dat je altijd zo negatief bent.

Wat is steak? Probeer dit nu ook eens wetenschappelijk, zoals jij alles probeert, te benaderen (gelukkig is koken wat mij betreft een art en geen science!), en doe wat research (ik bedoel natuurlijk onderzoek). Je had ook zelf ff kunnen googlen, en dan had je het volgende gevonden: http://en.wikipedia.org/wiki/Steak

De steaks waren in ieder geval perfect “saignant” gegrild. en de saus kwam NIET uit een pakje.

Het was weer een mooie avond

TG

• ChrisW

Opvallend dat alle culinaire draadjes telkens weer van een negatieve bijsmaak worden voorzien :S

Een steak (waar ik waarschijnlijk net als 99,9999999% van de potentiële lezers een goed stuk rundvlees onder versta) op de barbeque kan echt een van de meest pure lekkernijen zijn, in ieder geval voor carnivoren zoals ikzelf ben. Als het vlees echt goed is, heb ik er naast wat grof zout niets bij nodig.

Zodra er uitgesprokenere sauzen als een pepersaus naast het vlees op het bord komen, maak ik me zelf direct minder zorgen om de wijn-spijscombinatie, behalve dan dat ik niet mijn duurste en meest verfijnde wijnen erbij ga drinken om te proberen deze tot een goed huwelijk te laten samenkomen met de saus. Dat huwelijk is voor mij vaak toch minder dan de som van de afzonderlijke componenten. Tevens is het m.i. op dat moment moeilijk om de meerwaarde van veel “betere” wijnen nog vast te stellen ten opzichte van wat “mindere” wijnen. De “betere” wijnen komen veel beter tot zijn recht tijdens de rest van de avond rondom de 10 minuten dat ik zo'n gerecht eet. Een niet te dure stevige noord- of zuidrhone wijn is m.i. dan ook een goede begeleider voor het gerecht als je echt een wijn op het gerecht wil uitzoeken, maar stevige wijnen uit heel andere regio's, met of zonder hout, gaan m.i. er ook goed genoeg bij.

ChrisW

Disclaimer: dit is gewoon mijn niet al te belangrijke mening over iets waar gelukkig volgens de overlevering niet te twisten valt (namelijk smaak).

• Willem(***)

Heerlijk Theo een steak van de Grill, en een mooie pepersaus zelf bereid kan er heerlijk bij zijn.

Zelf grill ik graag een groot stuk en dan in plakken snijden..

Laat JJ maar brommen :D

gr

W

• Jan J.

Erg flauw van je Theo om mijn bijdrage en zelfs al mijn bijdragen in een negatief daglicht te stellen. Ik wist niet dat jij hier het amerikaanse jargon gebruikte. Steaks in het jargon van de Nederlandse keurslager en andere kiloknallers is doorgaans volgens hun advertenties een soort gehaktvariant. Dus ik kreeg al visioenen van de burgerking aan het werk. Daar maakte ik dus een grap over. (Die hoef je natuurlijk niet leuk te vinden maar ga er niet negatief over zeuren. Dat is wel erg gewild.)