Neen, Ik heb het prikbord niet verlaten. Grappig al die reacties die er op neer komen om de zelf toebedachte exclusiviteit te beschermen tegen de boze buitenwereld. Als socioloog (ik ben geen jurist, Ik heb daar slechts een kandidaats in behaald toen ik niet snel aan een baan als socioloog kom komen.) lees ik dit soort reacties graag. Het is ook wel voer voor psychologen om met Mulisch te spreken. Ook ik heb mijn hobby's. Zo onderhoud ik met veel plezier een bamboebos met veel verschillende bamboesoorten waar ik stad en land voor afgereisd heb om ze te bemachtigen. Ik deel mijn deskundigheid op dat gebied niet. Heb er ook geen behoefte aan. Voor een andere hobby, ik zeg niet welke,doe ik dat wel als deskundige op een forum (geen prikbord). Het kost mij geen enkele moeite om zaken die voor mij gesneden koek zijn in begrijpelijke taal uit te leggen en te adviseren. Ik vind het elke keer een uitdaging om het leesbaar en begrijpelijk te houden.
Dat zou ik ook voor dit prikbord wensen. Ik ben niet van plan om aan proeverijen deel te nemen. Ik vind dat maar een vies gedoe. Ik ben ook niet van plan om meer uit te geven, behoudens uitzonderingen, dan een tientje per fles. Meestal sla ik per maand ongeveer 50 flessen in. Ik ben daar heel tevreden mee.
Toch heb ik de natuurlijke nieuwsgierigheid om wat meer te weten over wijn, buiten de Larouse, en wat mensen bezield om daar kennelijk veel meer geld voor over te hebben dan ik.
Met een beetje goede wil moet dat op dit prikbord mogelijk zijn. Wederom met de nodig humor of meligheid werden in dit lijntje weer de nodige wijnen genoemd zonder de moeite te nemen deze wat meer toe te lichten. Ik begrijp dat dit ernstig de door sommigen gevoelde exclusiviteit van dit prikbord aantast. Hen wil ik aanmoedigen dit toch te doorbreken. Het doet geen pijn.
Het gaat er ook niet om dat ik deskundig antwoord op mijn vragen kan krijgen omdat ik vaak niet weet wat ik moet vragen. Het is dus afwachten wat jullie aan mij willen slijten in begrijpelijke taal.
Vanmiddag ga ik weer naar de Makro om de wijnvoorraad aan te vullen. Vooral de rode wijn moet aangevuld worden. Ik denk daarbij aan beaujolais en cote du Rhone. Heeft hier iemand andere suggesties?