Ik zal nog een aan deze posting denken als je een PN plaatst. http://www.bbc77.nl/images/smilies/klappen.gif
Ik zal mijn reputatie ook weer eens eer aan doen in dit populaire draadje….in tegenstelling tot sommige anderen (blijkbaar) kan ik heel goed leven met de mededeling van Rob…….namelijk dat ie hier niets meer schrijft…..
Rob schrijft nooit iets over wijn, alleen maar stukjes ter promotie van de Kurk…..en in die industrie is ie werkzaam…….totaal niet objectief…..en gedreven door geldelijk belang…….als ie dan toch zijn stukjes plaatst dan mag het wat mij betreft onder het kopje “handelsberichten”……die lees ik namelijk nooit en kan ik me er ook niet aan storen…..al zullen anderen zich weer storen aan dit bericht…..
Hasta Luego
John
Dat klopt, ik stoor me er inderdaad aan. Rob heeft verstand van kurk en kurk is een wezenlijk onderdeel van de wijn(-beleving). Zoals Jenny zich alleen met de etiketten bezighoudt en Ralph met name met marketing, zo leren we er een hoop bij met de kurkpostings van Rob. En dat dat niet kritiekloos gebeurt, draagt bij aan de nieuwswaarde ervan.
alut,
Eelco
Beste Eelco,
Dat jij als moderator dit vergelijk trekt…….Bij Jenny is het PASSIE en is er geen zakelijk belang…..bij Rob is het zijn INKOMEN en is zijn zakelijk belang: PROMOTIE. Juist om dat onderscheid te maken is het draadje handelsberichten in het leven geroepen…..zou jij toch als geen ander moeten weten….
Overigens is Salut met een S…..want: Waar slecht wordt geschreven, wordt slecht nagedacht…….toch?
Hasta Luego
John
Beste Eelco,
Ook ik vind dat er wel een heel fundamenteel verschil zit tussen de postings van Jenny over etiketten en van Rob over kurk. Volgens mij werkt Jenny niet in de etikettenindustrie. De passie die zij heeft voor etiketten op wijnflessen past erg goed op dit forum met wijngekken. Ik vind echter dat de marketingslogans van een kurkproducent, wijnflessenproducent, klimaatkastenverkoper, wijnverkoper etcetera niet in het standaarddeel van dit forum thuishoren. Daar is zoals Juan zegt het commerciële deel voor bedoeld.
Wat leren we nu eigenlijk van Rob zijn opmerkingen over kurk? Dat 20% van de bevolking van Portugal in de kurkindustrie zou werken? Dat een kurk 115kg CO2 uitstoot scheelt? Dat als de kurkindustrie in Portugal verdwijnt, ze dan daar alle bomen en bossen gaan kappen en er een grote woestijn van gaan maken waar niets meer in groeit dat CO2 absorbeert? Wat hier uitgestrooid wordt zijn letterlijk de marketingslogans van de websites voor promotie van de kurk. Geen objectieve feiten over de kurk.
Ik zou het anders vinden als er nu echt eens wat nuttige info over ‘kurk versus andere afsluiter’ wordt gepubliceerd. Ik ben zelf wel erg geïnteresseerd in verslagen van op grotere schaal uitgevoerde vergelijkende testen tussen de verschillende afsluiters met witte en rode wijnen die na bijvoorbeeld 1/3/5/7/9/x jaar in de fles te hebben gebivakkeerd worden geopend. De kurkindustrie besteedt miljoen (van onze) euro's aan PR en PR-ondersteunende onderzoeken maar gek genoeg kom je dergelijke onderzoeken niet tegen tussen al de gemanipuleerde subjectieve slogans. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier niet aan hebben gedacht maar waarschijnlijk geven de onderzoeken zo'n vervelend beeld voor de kurk (net als de onderzoeken die in Australië zijn uitgevoerd in de afgelopen 10 jaar) dat we daarover maar niets horen
ChrisW
Beste John en Chris,
Ik rep niet over het commerciele karakter van de bijdragen van Rob, wij nodigen hem er zelf toe uit. Zijn al dan niet gekleurde berichten aangaande de kurk plaatst hij bovendien wel op een openbaar forum waarbij hij er bewust voor kiest kritiek te ontvangen. En die krijgt hij dus, de volle laag! Kijk, dat kan ik waarderen, weten dat dat je dergelijke berichten niet voor argelozen schrijft en het toch doen.
De insteek van mijn vorige posting betrof meer de eenzijdige benadering van wijn, via de kurk. John, jij schrijft tenslotte: "Rob schrijft nooit iets over wijn, alleen maar stukjes ter promotie van de Kurk….". Precies daarop reageer ik. Er zijn hier wel meer prikkers die wijn telkens vanuit dezelfde invalshoek benaderen en daar heb ik helemaal niets tegenin te brengen.
Hoezeer Rob ook voor de eigen parochie predikt, van de discussie naar aanleiding van zijn opmerkingen valt een hoop te leren.
Nog schrijffouten ontdekt? Vast wel. Ik ga nu Amorimkurken kopen.
Salut,
Eelco
rob kies Schreef:
——————————————————-
> Beste Chris,
>
> De OIV is niet echt gesponsord of betaald door
> belanghebbenden
>
> Lees volgend bericht maar:
>
>
> http://www.corkfacts.com/pdffiles/111202_OIV.pdf
>
> groet
>
> Rob Kies
Is dat zo Rob?
Het eerste wat ik via google zie als ik Amorim en OIV intik is dat Amorim een van de ‘observers’ is van OIV.
Ik weet dat je ontzettend commercieel gedreven probeert de kurk te promoten, maar ik blijf vinden dat dat op dit forum totaal ongepast is.
ChrisW
Ik denk dat we het wel gaan redden dit draadje uit te smeren over 1 jaar. Gaat een record worden. Het ons kennelijk niet los. Hier toevoeging numero zoveul: Amorim sponsort de Amorim Environmental Award. Zo is wel heel duidelijk geworden waar ze op inzetten.
Salut,
Eelco
Intussen bij Domaine Capitain-Gagnerot (Ladoix, Côte d'Or).
Depuis 2003, l’utilisation du bouchon « AS ELITE » sur nos bouteilles, nous donne pleinement satisfaction. Le seul petit inconvénient est que le bouchon est un peu plus difficile à « faire sauter », mais un tire bouchon de type « sommelier » fait parfaitement l’affaire !
N’hésitez pas à nous faire part de vos réactions.
Jusqu’à présent, toutes les dégustations comparatives « à l’aveugle » sur des bouteilles identiques bouchées liège et AS ELITE, donnent ce dernier gagnant…
Plusieurs maisons en Bourgogne l’ont déjà adopté. Pour plus d’information ardeaseal.com
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?