Wat heb ik in het glas ?

• ChrisW

Peter V Schreef:

——————————————————-

> Op de Vinolgenopleiding zijn een aantal docenten

> die op zijn zachts gezegd controversiele

> uitspraken in huis hebben.

> En dat biodynamische wijn onzin is en niet

> bestaat.

> Peter V

En wat is daar onzinnig aan :D

Wat m.i. pas echt onzinnig is, is als ze de principes van biodynamische wijnbouw gaan proberen uit te leggen :) Zie bijvoorbeeld hier: link naar uitleg biodynamische wijnbouw

Als je dit artikel door kunt lezen zonder je af te vragen of de schrijver ervan niet knettergek is … dan heb je om een erg geleerde prikker te citeren … “vast geen beta-opleiding genoten” :D

Minimaal tot geen gebruik van pesticiden is natuurlijk OK (niks mis met ‘biologisch’), maar als je homeopatische stoffen in homeopatische concentraties (nauwelijks iets dus) gaat bereiden in koehoorns (omdat het anders zou werken) en daar dan nog wat nog rituelen omheen toepast voordat je het over het land mag uitstrooien … dan ben je mij in ieder geval kwijt als volger … zeker als je ook nog eens sulfiet uitbant en verschrikkelijk instabiele vloeistof in de flessen stopt.

gegroet,

ChrisW

• romke van dijk

Oud oud!

An early adopter bedoel je :)

Succes!

romke

• sjaak kaptein

Geachte leiding van dit prikbord

Ben verbaasd en eigenlijk onacceptabel dat de onderstaande in en in keurige tekst van dit prikbord verwijderd is

Lijkt me een tekst van algemeen belang

Wijnliefhebber zijn is één groot lang aangenaam leerproces.

Je leven lang

1 Dat leerproces kan via cursussen met leerboeken, gastdocenten en proefflessen.

De Vinologencursus kan  een “ fraicheur” geven aan alle wijnervaringen die je al vergaard hebt.

Heb die opleiding lang geleden gevolgd en denk daar met veel plezier aan terug

Ook aan de les wijnproeven van mijnheer Jan Heijn Verlinden.

2 Kan me voorstellen dat iemand geen enkele zin meer heeft een Wijncursus op Vinologen niveau te volgen.

Het leren door middel van wijnproeverijen met kritische gelijkgestemden zie ik als even waardevol en als een even belangrijke, intense leerschool.

Vind het nog steeds even spannend om een wijn te openen die ik nog niet ken.

Ieder jaar kijk ik uit naar de nieuwe jaargang van de wijnen die ik al ken.

Deze jaarlijkse practische verdieping van je wijnkennis voelt aangenaam

Vind het dan ook heel oppervlakkig om mensen die die er niet over moeten denken om een wijncursus te volgen te bestempelen als oppervlakkig

Wat een onzin

Sjaak Kaptein  

• Ronald Heijden

Beste Sjaak,

Er was wat opruiende taal in dit draadje terecht gekomen waardoor er wat geknipt en geplakt moest worden door de moderator van dienst. Helaas is hierbij jouw waardevolle bijdrage ook verloren gegaan. Uiteraard was dat niet de bedoeling.

Groeten,

Ronald Heijden (moderator in opleiding)

• Juan

je kan toch ook de persoon er op aan spreken?

censuur past niet in Nederland….

Hasta luego

John

• EdterBak

:D