Durand kurkentrekker

• Robèrt Koopman

En daarbij, ik ben een groot liefhebber van de schroefdop :D

• Sander

Gisteravond een hele rits ‘82 Bordeaux (’82 Talbot is mooi!!!) en '83 Bourgogne geproefd. Een aantal kurken verdwenen in de fles, dus een Durand was wel een uitkomst geweest :).

• Guill

Robèrt,

Natuurlijk zal het door een zwakke flessenhals komen maar het verschil met een andere kurkentrekker is dat je duwt en niet trekt. Als bij dat duwen iets fout gaat duw je je hand op de gebroken fles en dat kan vervelende gevolgen hebben. Bij een kurkentrekker met spiraal wordt jouw hand beschermd doordat deze op de flessenhals steunt.

Mvg. Guill

• Juan

Volgende week drinken we een serie 82ers bij Beee, waaronder de Talbot en de Gruaud Larose. Ik denk dat de Gruaud de winnaar van de avond wordt met Talbot niet ver daar achter. In die tijd maakte Cordier geweldige wijnen. Overigens staat Talbot 83 ook in de line-up.

Hasta luego

John

• Sander

Dat belooft een mooie proeverij te gaan worden!

'82 Château Marquis d'Alesme Becker, ‘82 Chateau de Marbuzet en ’82 Larose-Trintaudon (uit magnum) presteerden gisteren ook allemaal prima. '82 Fourcas-Horsten had helaas kurk.

• Robèrt Koopman

Ik begrijp het.

Je krijgt meteen al het glas in je hand, brrrr…

Ik gebruik dat ding heel voorzichtig, om en om een stukje verder duwen.

• Juan

En dan heb je niet eens de “grote” namen. Afgelopen vrijdag waren Trotanoy 82 en Pichon Comtesse 82 ook prachtig.

25 januari komen naast een aantal grote namen ook een aantal kleine namen (Grand Puy Ducasse, Angludet) in het glas uit 82. Benieuwd of deze ook nog staan. Een aantal maanden geleden trok ik een Haut Bages Liberal 82 open. Helaas had deze kurk maar je rook naast de kurk ook een wijn die springlevend was! ook de kleur was nog donker.

1982 is toch echt wel een zeer zeer groot jaar. Volgens ervaringsdeskundigen te vergelijken met 2009……ik hoop het!

Hasta luego

John

• Hendrik de vierde

Dat 1982 een zeer groot jaar is behoef je niet te hopen Juan, dat is zeker weten.

Moet nog meemaken of 2009 gelijkwaardig is. De stijl van wijnmaken is natuurlijk behoorlijk veranderd.

In december nog mogen drinken de Latour , Haut Brion, en Margaux 1982. Zo maken ze ze niet meer :D

Hendrik

p.s. zal toch maar zo n Durand bestellen.

• Peter V

Ken wel een prikker die ze te koop heeft :).

Zelfde prijs als bij de Oosterburen.

Denk niet dat hij het op prijs stelt via PB dus stuur maar een PM

PS: Ik krijg hem binnenkort via hem op een proeverij, voor oude wijnen denk ik een must die Durand.

Heb slechte herinneringen aan die kurk van een Latour 1959 die ineens verpulverde in de fles :X

Saluut,

Peter V

• Hendrik de vierde

U heeft mail, dat gekloot met verpulverde kurken ben ik ook meer dan zat:X