Ik heb Divino via de website gevraagd of zij de Durand verkopen, omdat dit niet op de website staat. De reactie was dat zij een versie van Screwpull hebben. Dus niet de originele Durand, maar werkt volgens hen perfect.
de versie van de screwpull is totaal anders; dat is de ah so die ik eerder kreeg van mijn ega en is geretourneerd. De kurkentrekker van Srewpull heeft geen spiraal en werkt daarmee heel anders dan de Durand. Hierboven zijn ook van de ah so een aantal gebruikerservaringen te lezen (waaronder een ziekenhuisbezoek en in de fles gedrukte kurken)
mvg,
Chris
De Durand heb ik ooit eens in de Bourgogne gekocht in een wijnwinkel.
Volgens mij rond de 20 euro betaald.
Geweldig apparaatje.
Vooral met oude kurken perfect. Het erin duwen van de Durand moet je rustig aan doen.
Je hoeft geen kracht te zetten, langzaam heen-en weer bewegen met een duwende beweging en dan gaat het soepel.
Eén van de mooiste en nuttigste wijn accessoire onderdelen ooit die ik gekocht heb.
Gr,Marco
@Marco,
Om verwarring te voorkomen: ging het om een Durand zoals hierboven beschreven (met de spiraal) of om de veel vaker voorkomende versie zonder de spiraal maar alleen met de twee stalen platte pennen die aan de zijkanten van de kurk in de fles gedrukt worden (zoals de ah so van screwpull)? De laatste versie bestaat al heel lang en is niet zo duur; de Durand heb ik via internet nog niet veel goedkoper gezien dan de prijs die hierboven is genoemd (in DL is hij wel iets goedkoper dan in NL maar nog altijd boven de EUR 100).
Mvg,
ChrisW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?