Een veel goedkopere oplossing, zeker voor oude kurken die anders snel breken
(afhankelijk van je merk natuurlijk )
http://www.youtube.com/watch?v=u1wROm-OF9w
MvrGr Dimi
Ik zweer bij de Durand. De combinatie van spiraal en pinnen helpt je werkelijk de meest
oude en vergane kurk uit de fles te jassen. Voor normale kurken vind ik het apparaat te
ingewikkeld. Maar bij ‘risicoflessen’ is het een uitkomst. Verplicht gereedschap voor
elke wijnminnaar!
Overigens hier te koop:
www.avalonwijnenspijs.nl
Alhier is vandaag ook een Durand aan de verzameling toegevoegd.
Net als bij Hendrik is het een verlaat verjaardagscadeaux. Eigenlijk is het de ‘herkansing’ van het verjaardagscadeaux Mijn betere helft had me horen vertellen over de Durand maar was na een eigen internetzoektocht op de ah so van screwpull uitgekomen. Gelukkig kun je alles wat via internet is besteld weer terugsturen
Ik ben benieuwd. De wijnen van vanavond (o.a. barroche pure 2006; magnifiek qua balans en originaliteit) waren iets te jong om hem uit te proberen maar ik heb wel wat geschikte oudere proefexemplaren uit de kelder naar boven gehaald om in de komende week mijn nieuwe gadget te gaan testen.
Mvg,
ChrisW
Zojuist de eerste fles ermee opengemaakt; een Bordeaux uit 1988. Deze test heeft de Durand in ieder geval goed doorstaan.
@Juan,
Dank voor de tip; ik kom toevallig voor mijn werk de laatste tijd nog wel eens in Dendermonde en hoewel ik niet meer naar Divino hoef voor de kurkentrekker zal ik er voor de wijnen eens langsgaan. Volgens mij moet zo'n kurkentrekker voor een fractie van EUR 40 te maken zijn. Durand doet alleen erg zijn best om het met een leuk sausje voor veel geld aan de man te brengen. Als het niet door patenten beschermd is, zullen de copy cats wel snel voor lagere prijzen de wijnwinkels overspoelen.
Mvg,
ChrisW
Heb hem 1 week geleden op een proeverij in Bottles ook via via gekregen.
Zondag uitgeprobeerd op een Las Cases 1963 met een volledig aangetaste kurk.
Werkt perfect ! X(
Helaas was de las Cases dood
Zat die Durand uit Dendermonde in een houten kistje Juan ??
Anders is het inderdaad een Chinafake denk ik.
Saluut,
Peter V
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?