Pftttt

• Eelco van Wieringen

Waar blijven de proefverslagen (of ligt iedereen verslagen in zijn bed).

Vanuit zijn ziekbed (naast dito zieke vrouw),

Salut,

Eelco (die ongelooflijk baalt dat influenza op zijn pad kwam)

• Ruud Göebel

Wim, ik kan me vinden in je bevindingen, kan dat helaas niet preciseren, want aantekeningen laten liggen op de proeftafel. Martijn en Hendrik, ook mijn dank voor de organisatie.Top! De gezelligheid, die er toch ook bij hoort, komt welhaast vanzelf als 20 prikkers bij elkaar komen. Ook de nieuwelingen werden met het grootste gemak in de groep opgenomen. Opvallend was wel dat Hendrik vegetariër werd toen hij zag wat ik aan Tapas kreeg.;) Vooral mijn geitenkaasjes in filodeeg verdwenen ineens als sneeuw voor de zon.:(

Ruud.

• Hendrik

De Barbiertjes zijn inmiddels vertrokken met hun giga mobil-home.

Wat een bijzonder aardige mensen zonder enige vorm van poeha.

Verwacht van mij geen p.n., ik was te druk met inschenken.

Wat betr. de jaargang 2006: daar maak ik mij geen enkele zorg over. Ik heb stevig gekocht want deze wijn heeft alles in zich om een hele grote te worden!

Penin, een mannetje die zich van reputaties nx aantrekt beoordeelde deze wijn met 99 punten!

Wat betr. het etiket: dit wist volgens mij helemaal niemand van de N.L. aaanwezigen!

Ogenschijnlijk ieder jaar min of meer hetzelfde, maar pak een loupe, en je ziet de gezichten van Rene, Isabella, hun kinderen, en zelfs kleinkinderen!

Jenny kom er maar in :+

Alle deelnemers bedankt voor jullie deelname en inbreng.

Het was af en toe chaotisch, maar ala .

Het moge duidelijk zijn dat Merijn financieel een kleine scheve schaats heeft gereden. Zijn calculatie ging uit van plm 10 jaargangen, komt ene Hendrik die ze allemaal aan de start wil hebben :)

Gewoon volgend jaar een kistje 2007 bestellen is mijn devies!

uw Hendrik

p.s. Mathieu en Derk-Jan : bedankt voor het vertaalwerk, c.q. het Riedel glaswerk

p.s. 2 Wim, zou je Robert een paar foto s kunnen mailen uit dat super-kanon van je?

• Wim dL

Fijne vriend….

Benoem mijn Nikon NOOIT, maar dan ook NOOIT meer, met iets dat in de verste verte op Canon lijkt

;-)

komp'eran

• Hendrik

Wim, je bent mijn held!

:+

• Hendrik

Dit is het wonder van Leusden:+

Op verzoek van Merijn, en zijn te stichten museum heb ik alle lege flessen die er nog aanwezig waren vandaag “veilig gesteld ”

Waaronder een 3/4 gevulde fles `1993. Was gisteren echt niet te hachelen, maar nu….. perfecto!

Als penitentie moet ik wel plm 80 Riedelglazen spoelen :(

uw Hendrik

• Udo

Wat een feest en veel bijgeleerd. Zo hoorde ik dat pas vanaf 1992 er alleen druiven van Clos Mogador zijn gebruikt (daarvoor o.a. druiven van l 'Ermita). Vanaf 1997 is de nieuwe ondergrondse kelder in gebruik.

Van de oude jaren bekoorden mij:

1989 (vooral uit respect voor de ouderdom)

1992

1994 (de verrassing van de avond)

Na 1997 ging de kwaliteit met sprongen omhoog, toppers:

1998

2000

2001 (mooiste wijn van de avond)

2002

2004

2005

Heb wel vertrouwen in de 2006, maar zou de komende vier jaar er lekker vanaf blijven. Mocht het tegenvallen kunnen we het nog altijd voor veel geld verkopen.

Merijn en Hendrik: bedankt voor de organisatie. Volgende keer kiezen we een lokatie zonder baklucht en knoflook walmen :-( , verder niets dan lof :-)

Udo

• Udo

Alvast twee foto's:

Udo

• Dick Schinkel

Allereerst natuurlijk een pluim voor Hendrik en Merijn,

Het is en blijft natuurlijk uniek om alle Clos Mogador jaargangen in toch een redelijk kort tijdsbestek bij elkaar te krijgen.

De drie jaargangen ( ‘05 ’06 '07 ) Clos Nelin hadden mijninziens beter vooraf geproeft kunnen.

Vielen nu wat weg na het rode geweld.

De 2005 had een heel mooie oneigenlijke neus van kruiden, honing en pittige kruiden. Met in de mond krachtig fruit, zeer smaakvol, rijk en complex en lekker vol.

Wat betreft de Clos Mogador zelf, kan ik me geheel bij de opmerkingen van Udo aansluiten met de kantekening dat de 2005 volgens mij nu “op slot” gaat of is.

Het fustmonser van 2007 was zeer moeilijk te beoordelen, dat was alleen maar primair fruit, fruit en nog eens fruit in de neus en mond.

Op de terug weg naar huis nog even bij een prikker in Roermond, om een drietal kistjes CM 2006 af te leveren, aan de proeftafel aldaar aan te schuiven, en een glaasje Cantenac 1961 te proberen……was helaas al ver heen.

Hierna nog een glas Clos Fonta 2000 uit de karaf, een heel mooie Priorato die nu volledig op dronk is.

Met smakelijke groet Dick.

• Peter V

Prachtige proeverij weer met dank aan Hendrik en Merijn voor de altijd weer moeilijke organisatie,chapeau !.

Geeft toch iets aparts aan een proeverij om de wijnmaker zelf rond de te proeven flessen te zien staan.

En om weer veel bekende maar ook nieuwe wijnliefhebbers te mogen ontmoeten.

Opvallend ook te zien de stijging in het alc.percentage (1989 12,5%) (1990 13%) (1991 13,5%) en daarna 14% (met zelfs een 14,5%,jaartal even kwijt) om constant op 14% te eindigen deze eeuw..

Volgens Reneé Barbier moet Mogador gedronken worden in het eeste jaar of na 5-6 jaar.

Mogador zou 20-25 jaar mee kunnen gaan.

Mijn conclusies van de middag: Ben het met Renée eens dat Mogador in zijn jeugd top is (ghehehe), maar geloof niet zo in gesloten fases van deze Priorat.

Als de boersheid uit de neus is en het fruit afbouwt is het met deze wijn wel over denk,conclusies van de meesten die ik gesproken heb was ook wel geen bewaarwijn.

Vanaf pakweg 1998 (uitzondering aan mijn tafeltje 1991 en 1994 (spoortje stallucht en fruit) werd het echt interessant en bracht de wijn in toenemende mate waarom Clos Mogador zo indrukwekkend kan zijn.

Saluut,

Peter V