Een memorabele avond was het zeker (met excuses aan allen voor de verlate opkomst van ondergetekende en dank voor het wachten,super heren !)
Gert hartelijk dank voor je bezielende inbreng en uiteraard Willem voor de uitstekende Boeuf Bourguignonne en de gastvrijheid, en uiteraard dank aan alle aanwezigen die de avond toch tot een bijzondere gebeurtenis voor mij hebben gemaakt.
Kan me prima vinden in de proefnotities van Wim overigens,chapeau Wim.
Maarrrrr………
Wat een hoogtepunt had moeten worden werd op wijngebied het absolute dieptepunt van de afgelopen 30 jaar.
Nou ben ik geen Pinot Noir drinker meer, vindt het een moeilijk gebied waar je al gauw voor veel te veel geld enorme teleurstellingen in het glas krijgt en bovendien is mijn smaakperceptie de laatste 10 jaar veranderd zodat ik o.a meer naar Bordeaux en Spanje ben gaan overhellen.
Maar ik kan me toch heel wat Bourgogne's herinneren waar ik wel van kon genieten ( Gros,J.J Confuron,Dugat,Ponsot,Jadot,Drouhin etc,ja zelfs Bichot etc).
Tjongejongejonge zeg wat viel dit Domein door de mand.
De enige die vrijwel constant positief bleef over de wijnen was Gert Crum en in iets mindere mate Matthieu maar de rest was toch wel zeer unaniem van mening dat dit gehypte wijnen zijn die hun status niet waar kunnen maken.
Ik had al wel een voorgevoel dat het wel eens best tegen zou kunnen vallen, zeker de oudere jaargangen waren niet al te best en waarschijnlijk al zeer lang over de kop maar waar ik met name me véél meer van had voorgesteld waren de Richebourgs uit 1996-1998-1999-2000.
Dit horen toch stoere mannelijke Top Bourgogne's te zijn dacht ik, en een goede indicatie wat DRC in goede jaren vermag te presteren.
Niet was minder waar,moet toegeven dat het van alle geproefde DRC's wel de mooisten waren, maar voor mij misten ze allemaal diepte,concentratie,grandeur.
Wat een overprijste en overhypte Pinot's waren dit zeg,pffffff……ja natuurlijk was het gewoon bijzonder interessant om eens die DRC wijnen te mogen proeven en het gezelschap was meer dan dik okee en maakte veel goed, maar om nou te zeggen dat ik één wijn geproefd heb die als PN LEKKERRR zou kunnen krijgen….nou nee, ja de piraat van Leroy was LEKKERRR.
Voor mij geen DRC 2 meer
Saluut,
Peter V