Giro 2009

• Robèrt Koopman

En die nieuwe layout werkt voor geen meter zeg!

Nergens het woordje “nieuw” te bekennen dus moet je al die honderden berichten opnieuw doorstruinen.

Helaas is ook het wijnprikbord eens aan de beurt voor die layout.

Is het een verbetering? Ik vrees van niet maar hopelijk heb ik het mis.

De veelgevraagde edit-mogelijkheid zit er niet in toch?

Terug naar het onderwerp, de Giro heeft de rustdag gehad.

Gisteren de hele dag naar het plafond liggen staren van pure verveling, vanmiddag gelukkig weer kijken naar deze leuke ronde.

VInd de Giro elk jaar leuker worden trouwens.

En natuurlijk de rel met de Cervelo-ploeg met het niet mogen winnen van die Belgische renner, de commentatoren helemaal over de rooie en de hele wielernatie in rep en roer…. HEERLIJK!

• merijntje mortirolo

De edit-functie zit er wél in, heb ik gelezen. Dat zal dan wel een pluspunt zijn. Ik ben er in ieder geval weg van: zolang de zooi daar niet werkt heb ik ook geen zin om eraan te wennen. Naast de twijfel dat ik er überhaupt al aan zou kunnen wennen…

Hopelijk zorgt Di Luca vandaag voor oorlog, twordt een boeiende dag, denk ik. Hij zal zijn best doen het podium veilig te stellen en zoals het er nu naar uitziet kunnen alleen Sastre en Menchov samen met hem op het ereschavot komen.

Sastre versus Di Luca vandaag: dat zal de strijd zijn, met wellicht wat oudgedienden als Simoni en Scarponi die denken de show te kunnen stelen.

Menchov is simpelweg té sterk, die zal waarschijnlijk nauwelijks een seconde verliezen en zeker niet zoveel tijd dat hij die aanstaande zondag niet terug zal pakken. Menchov houdt de boel stoïcijns in de gaten en Di Luca, Basso en Sastre mogen de koers gaan maken…

Nu nog even een livestream zoeken op het grote boze internet en ik vermaak me wel vanmiddag, zelfs zonder het wielerprikbord (en morgen ga ik weer aan het werk. :+)

• Boris de Lowikfan

Vandaag een kans voor Andriotto, of houden jullie het op Vino?

Groet

• merijntje mortirolo

:)

Andriotto? Met een half uur voorsprong wordt het voor die luie vlegel nog lastig om binnen de tijd te finishen…

Di Luca en Sastre slopen Basso en Leipo en komen zo wat steviger op het podium. Menchov wint de etappe (komt door die bonificaties, anders zou hij de etappe wel schenken aan één der beiden andere kemphanen…) en dus ook de Giro…

• Robèrt Koopman

Ik durf het hier wel te zeggen, op het wielerforum zou pek en veren mijn lot zijn, ik heb diep respect voor Armstrong.

Die man kan toch aardig met de grote mannen meekomen en dat met een gebroken sleutelbeen….

Heb nu al zin in de Tour als hij daar waarschijnlijk een tandje beter is dan nu in de Giro.

• merijntje mortirolo

Gebroken sleutelbeen?

Dat is allang hersteld, mon ami, hij brak eerder dit jaar zijn sleutelbeen, dat is heel wat anders.

Maar goed, die Yank gaat er wel staan in de Tour: de medische wetenschap staat voor niets. Vind hem nu al overduidelijk sterker dan twee weken terug.

Bijdewee: met dit soort uitspraken máák je juist vrienden op het PB hoor.

• Boris de Lowikfan

Zijn sleutelbeen is hersteld dmv een ijzeren plaat en een hoop schroeven, daarom had hij nog tijd om te trainen voor de Giro.

Hoe ben jij hier verzeild geraakt Robert de Armstrongfan? Ik heb ook bewondering voor de man en vind hem interessant, ben geen fan maar zie graag een patron in het peloton.

Groet

• John Copier

Boris,

Andriotto moet natuurlijk Antinori zijn. Vino is goed.

En nu allemaal weer in je hok en ga je afbeulen op de hometrainer gaan wij op wijn over.

John (Die de berichten uit Wenen op de voet volgt)

• Eelco van Wieringen

Wielrennen is ongeveer even zwaar als wijn drinken. Ik reken 1 glas wijn op 10 kilometer fietsen. Dan kom ik bij een gemiddelde etappe op zo'n drie flessen uit, een voorjaarsklassieker is goed voor vier flessen. Alleen kom ik een stuk gelukkiger over de finish en doe ik niet aan rustdagen.

Salut,

Eelco

• merijntje mortirolo

:+

Volgens mij is wijn drinken gezonder, Eelchino.