Hallo Harry,
Gisterenavond klopte een zwaar vermoeide koerier rond 22.45u aan bij ons thuis … De arme man had zo'n 3 à 4 uur uur in onze stad rondgereden omwille van een schrijffout in het adres. Toen ik de inhoud van het pakket zag, i.e. de langverwachte Châteauneuf bijbel, kon ik niet anders dan de link tussen jullie volharding leggen. Hij wou en zou het pakket afleveren ook al moest hij daarvoor (waarschijnlijk onbezoldigde) overuren kloppen in een onbekende stad, en jij wou en zou hèt standaardwerk van Châteauneuf volledig in eigen beheer ontwerpen, schrijven, redigeren, uitgeven … !!!!! Wat Parker schrijft op Squires volg ik voor elk woord :
he is self-published…putting his money where his palate has gone….anyone who has ever enjoyed one of these Provencal elixirs should show him a little love….he has published this with his own money going against a perfect world-wide economic storm…here's to HARRY!!!!!!!
http://dat.erobertparker.com/bboard/showthread.php?t=206548
Het resultaat is fantastisch, een waar meesterwerk, een must voor elke châteauneuf liefhebber !!!!
Alhoewel het internet reeds jaren een bedreiging vormt voor m'n liefde jegens boeken en tijdschriften, weet ik nu al dat jouw boek nooit ver uit m'n buurt zal liggen. Jouw zin voor detail en precisie is fenomenaal en voorts geniet ik van de journalistieke stijl waar je er in slaagt om jouw grote passie en enthousiasme voor châteauneuf op een objectieve wijze neer te schrijven.
maar m'n beste harry …. je beseft toch dat die detaillering en precisie je zal verplichten om regelmatig een update te publiceren … er komen jaarlijks nieuwe supercuvées bij, er zal zich waarschijnlijk een M&A golf gaan manifesteren de komende jaren (cfr. Cazès/Lynch Bages), er komende anekdotes bij, … Ik zie er in elk geval naar uit !!!
de meest gemeende dank,
Tom