Harry's boek

• Harry

Diegenen die wat meer achtergrondinformatie willen lezen over ‘deze vreemde schrijver’…in de zaterdageditie van de Limburger zal een uitbebreid profiel worden worden gepubliceerd….gelukkig ben ik dan 1100 km van jullie vandaan….._:))

• Dick Schinkel

Hey Harry,

Heel leuk artikel in het Limburgsdagblad/De Limburger !!!

Wat een joekel van ee Pegau X(

Wil hem hier ook ff plaatsen …….tot nu lukt dat nog niet, is nog achter “slot en grendel” helaas.

Met smakelijke groet Dick.

• Guill

Mathieu, naar aanleiding van het onderstaande de volgende vraag. Je bent bij Chante Cigale geweest, denk ik, heb je hun Ch9 en CdR en vrac geproefd en zo ja wat vind je er van? Nog iets is de 2007 Ch9 rood al in de verkoop?

Mvg Guill

Je hebt gelijk Guill, Vacqueyras, Gigondas en Ch9dP zijn kwaliteitswijnen. En zeker die van het goed domein. Ik refereerde eerder aan de goedkope wijn, met name uit de Languedoc, die ter plekke overigens goed smaakt, maar niet het niveau heeft om echt mee naar huis te nemen.

In de Rhône heb ik in Lirac wel eens iets “en vrac” gekocht om meen te nemen, maar verder nooit geprobeerd. Naar aanleiding van jouw ervaringen zal ik dat zeker een volgende keer proberen.

Amitiés,

Mathieu

• Mathieu Wechseler

De CdR en vrac van Chante Cigale vond ik erg aangenaam en heb een bag-in-box mee naar NL genomen, niet om te bottelen maar gewoon zo uit het tankje. Hun Côtes du Rhône op fles heb ik eveneens aangeschaft, maar dan de 2006. 2007 was (nog) niet in de verkoop. Dat heb ik in de Rhône (niet alleen Ch9dP) overigens vaker meegemaakt dat de 2007 niet beschikbaar was. Het lijkt alsof sommigen hem angstvallig vasthouden of dat ze het eerst de straks onverkoopbare of minder snel verkoopbare 2006 kwijt willen. Overigens zijn de wijnen uit 2006 stuk voor stuk zeer smakelijk.

Mijn vriend waarmee ik bij Chante Cigale was, kocht de rode Ch9dP (ik weet eigenlijk niet meer of dat 2007 of 2006 was?), ikzelf was vooral van de witte Ch9dP 2008 onder de indruk en heb wat flessen meegenomen.

Amitiés,

Mathieu

• Guill

Mathieu,

Ik heb bij Chante Cigale altijd pas de en vrac wijn pas 2 jaar na het oogstjaar kunnen kopen. Hij moet toch, net als de andere opgevoed worden? Eind oktober ga ik weer.

Nogmaals, heb je hun Ch9 2006 en vrac geproefd en wat vind je ervan?

Mvg. Guill

• Mathieu Wechseler

Nee Guill, niet hun CH9. Ik wist niet eens dat ie “en vrac” te koop was! Of ik heb hem over het hoofd gezien of hij is niet te koop!?

• Guill

Mathieu,

Als je voor de toonbank staat zit hij in de houten vaatjes die achter je tegen de muur staan, daar waar ook de CdR staat.

Volgende keer toch eens proberen. Hij koste vorig jaar,die uit 2006 dus, 11,90 euro de liter.

Saint Gervais is ook een van mijn lievelingsvillages. Als je nog eens in die buurt bent moet je eens naar de Vignerons d'Estézargues gaan. (Ligt aan de N 100 van Ch9 naar Remoulins) Al hun wijnen zijn ongefilterd en biologisch. Naast 3 CdR domeinen hebben ze ook nog 6 CdR-villages Signargues. Ik vind ze voortreffelijk. Het is een cooperatie van een aantal boeren. Hun wijnen worden allemaal apart gevinifieerd en elk onder hun eigen naam verkocht. Zie: www.lesvigneronsdestezargues.com

Mvg. Guill

• Guill

Mathieu het moet zijn

www.vins-estezargues.com

Mvg. Guill

• Eelco van Wieringen

Ik hoor de ronkende commentaren over Ch9 2007, eigenlijk is iedereen lovend en uiten de meesten zich in superlatieven. Waar het in de beschrijvingen in mijn ogen vooralsnog aan ontbreekt, is een heldere inkijk in wat deze wijnen onderscheidt van mindere jaren. Waarin zit 'm nou precies het verschil? Zijn ze dikker, foutlozer, ronder, geconcentreerder; zijn er specifieke kenmerken die deze en ander wijnen groots maken?

Salut,

Eelco

• John Copier

De opmerking van Eelco snijdt hout. Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de wijn gewoon jonger is en de huidige wijnen ook worden gemaakt om steeds jonger gedronken te worden? Wanneer dit het geval is dat ligt uiteraard het mooiste deel van het drinkgenot in het eerste deel. Misschien kan pas met zekerheid enige inkijk worden gegeven wanneer de wijn wat verder in z'n ontwikkeling is. Maar wanneer iedereen roept in superlatieven dat de 2007 mooi, mooier, mooist is dan zal er wel een kern van waarheid in zitten en is het zaak om 2007 in de kelder te krijgen zodat we het zelf kunnen vaststellen en meemaken.

John