Cassevert

• vino

Chateau Cassevert kom je vaak tegen bij wijnveilingen. De behaalde prijzen liggen toch hoog voor een ‘gewone’ wijn. Daarom vermoed ik dat Cassevert toch iets meer reputatie moet hebben. Maar inderdaad, de informatie is zeer dunnetjes terug te vinden. Zelfs vanaf 1985 ken je geen jaargang meer terugvinden. ook daarom vermoed ik dat de wijn niet meer gemaakt wordt. misschien is hij opgeslorpt door Grand Mayne (gokje?)

Ik wacht de deskundige uitleg van jullie prikkers af!

• vino

En de “kenners” zwijgen????

• Eelco van Wieringen

Wat is jouw belang bij dit niet meer bestaande huis V? Je dramt er een beetje op door. Heb je er wat van in je bezit en hoop je er een aardig prijsje voor te vangen?

• Robèrt Koopman

En als het wijnhuis niet in meerdere bekende boeken over Bordeaux staat denk je dan nog altijd een topper in huis te hebben?

• Ruud Göebel

Vino, mensen die dat een beetje kunnen, hebben een onderzoekje gedaan. Net zoals jij dat zelf al had ontdekt, kwam men tot conlusie dat er nog wat oude flessen te koop worden aangeboden tegen fancyprijzen. Het huis zal ooit wel een Grand Gru zijn geweest, maar je weet dat het de bedoeling ooit was, om het classement elke tien jaar te herzien, volgens mij is dit na de jaren 50 een keer of drie gebeurd. Bij één van die hernieuwde classificaties zal Cassevert gewipt zijn en waarschijnlijk omdat het niet meer bestond of omdat de percelen door een ander zijn overgenomen en jouw suggestie dat dit wel eens de eigenaar van Grand-Mayne zou kunnen zijn, is een niet onaardige. Ook vraag je ergens hierboven naar het bewaarpotentieel en dat is een gekke vraag als je zelf weet, dat er na 1985 geen flessen meer zijn geproduceerd. Ergo ik ben het geheel met onderstaande tekst van Eelco eens.

Ruud.

• vino

Beste Eelco, als ik het goed begrepen heb mag je vanaf nu geen deskundige vragen meer stellen via dit prikbord? Anders ben je een ‘verkoper’ !!! Sorry en met alle respect Koning Eelco I, maar daarvoor dient dit forum. Ik heb inderdaad een oudere fles van een mooi jaar in mijn bezit, maar omdat ik niet weet of deze wijn bewaarmogelijkheden heeft stelde ik enkele vraagjes. Heb genade Koning E ???

Nu gaan jullie natuurlijk zeggen: opentrekken dat spul! Maar een mooi jaartal geef ik liever aan iemand cadeau (geboortejaar) dan dat ik de wijn door de goot moet jagen. Maar als de wijn bewaarmogelijkheden heeft wil ik best de kans wagen. Daarom vraag ik de deskundigheid van de echte ‘liefhebbers en kenners’, hetgeen jij blijkbaar niet bent Koning E, want beginnen met schelden en verwijten is een sterk teken van onmacht en onkundige. Met Ruud daarentegen kan je blijkbaar wel een volwassen gesprek voeren en een antwoord verwachten, waarvoor dank.

• Juan

hey Vino, ik ken je niet (tenminste daar ga ik van uit)…maar je reageert alsof Eelco een keer of 5 een vriendin van je heeft afgepakt….ik heb niet 1 verwijt of scheldwoord van hem gezien……en vind ook niet dat zijn reactie vreemd is……..die van jou loopt over van rancune en frustratie…..dat moet een verleden hebben…(doet me denken aan een oude vete tussen Eelco en A…..uit T…….)…..maar goed het zal wel.

Belachelijke manier van reageren als je het mij vraagt…….

Hasta Luego

Koning John (altijd al een keer koning willen zijn…)

• vino

Cassevert mensen, Cassevert!!! Laten we bij de zaak blijven :)

• Juan

hallo zeg….wie is er begonnen…zo lust ik er nog wel 10….

Hasta Luego

John…die wel eens gelijk zou kunnen hebben…..

• Hendrik de vierde

Oude Chinese wijsheid: EEN gek kan meer vragen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden:D

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.