Cassevert

• Robèrt Koopman

Zelf kan je het niet vinden, dat kan.

Dus vraag je het hier, dat kan ook.

Maar waarom dan ongeduldig worden als er even geen antwoord komt?

Het prikbord is natuurlijk niet een grote vraagbaak waar je zomaar even een berg antwoorden uit kan toveren.

Diverse prikkers hebben aangegeven dat er “niets” over deze wijn te vinden is, dat zal een reden hebben.

Misschien kan Eelco een slotje zetten op dit draadje, ik kan het ook doen maar laat het aan hem over.

• Eelco van Wieringen

Ach Robert, mijn macht is groot (evenals mijn dorst) hier in de Piemonte. Vino leert nu. Dat is de hoofdzaak.

En aan en jou Vino: niet stoppen: een grote word je niet, maar verdienstelijkheid op familiebijeenkomsten dragen bij aan persoonlijk welbevinden. Meer heb je uiteindelijk niet nodig voor een bevredigend bestaan.Ik wens je alle goeds. En dat meen ik.

Eelco

• Ruud Göebel

Beste Robèrt, hoeft van mij niet op slot, ik heb er al meer dan 14 uur research in zitten, maar ik moet nu echt buiten de zoekmachines van het internet om in de oude boeken en dat vergt gewoon tijd, het antwoord zit nl. ook niet in mijn eigen bibliotheek!

Ruud.

• MaartenZzzzz

Oke, na 3 weken doorgebracht te hebben op de afdeling research van het geheime wijngenootschap Les Amis de Vins Perdu in het zwaarbewaakte en afgelegen dorpje *&(&^$%^#@ ( gecensureerd) kan ik je vertellen dat, als ik iets over mijn opmerkelijke bevindingen over Cassevert naar buiten breng, ik dat met de dood zal moeten bekopen. Dat is het mij niet waard. Ik kan je slechts zeggen dat je aanwijzingen zal vinden in de werken van Da Vinci en in een een Zwitsers lab diep onder grond. Succes!

• Robèrt Koopman

Maar beste Ruud, het lijkt een ondankbare taak te worden…..

Bijna zonde van die 14 uur die je erin gestoken hebt.

Dat soort zoekwerk valt helaas niet op, ongeduld zit in een klein hoekje.

• Ruud Göebel

Vino, ben heden met de trein vanuit Nieuw-Vennep naar Den Bosch gegaan en heb bij De Slegte het dikke boek “ The Directionary of Drinks, a guide to every type of beverage, 1440 pagina's” bekomen hierin vond ik: Château Cassevert, a part of Château Grand-Mayne, AC Saint-Emilion, Bordeaux, tot zover waren de waarschijnlijke aannames dus goed. Ons zoekt verder.

Ruud.

• vino

Prachtig Ruud!!! Zo ver zijn we al! Dus als ik nu nog te weten kan komen dat de kwaliteit ervan vergelijkbaar is met Grand-Mayne dan heb ik een leuke fles (van een mooi jaartal) in mijn bezit en zal de Cassevert deze week in het glas vloeien!

• Jo

Beste allemaal,

Ik ben voor een vriendin net een zoektocht begonnen naar Chateau Cassevert, selection de Chateau Grand Mayne, Grand Cru Classé, Mise du proprietaire… enz… En zo kwam ik dus op deze site terecht.

Het betreft de erfenis van een wijnkelder waarin onder andere zo'n 100-tal van deze flessen liggen… jaartallen allemaal jaren 60 en zeer goed bewaard (Etiketten als nieuw !)…

Kan mij iemand vertellen op welke wijze men deze wijnen best aanbied voor verkoop en wat zou een aanvaardbare prijs zijn ?

Alvast bedankt voor de medewerking.

Jo

• TGG

VinJO??????

TG

• bart

allé, moet lukken.

Ik ben deze week ook in het bezit gekomen van een fles chateau cassevert (selection de chateau grand mayne) van het jaar 1966 (mijn geboortejaar). Kan iemand hier een waarde op plakken? Ik ben niet van plan deze van de hand te doen maar ben nogal nieuwsgierig naar de waarde ervan…

alvast bedankt!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.