Bart,
De waarde van een fles wijn is wat een liefhebber er voor over heeft……………..
En dan een uit je geboortejaar …………
Met smakelijke groet Dick.
Jongens lief, er is geen enkele prikker die een degelijk antwoord kan/kon geven op een vrij simpele vraag en als reactie dan maar alles in het belachelijke trekken. Mijn Cassevert is van 75 en ligt nog steeds in mijn bescheiden kelder. Ondertussen heb ik via verschillende liefhebbers met kennis ter zake te weten gekomen dat Cassevert wel degelijk overgenomen werd door Grand-Mayne. Cassevert mag men dus beschouwen als Grand-Mayne, toch wat de kwaliteit betreft. JP Nony is en was eigenaar van Grand-Mayne/Cassevert. Met het ‘schrappen’ van Cassevert kon men de productie van Grand-Mayne verhogen omdat er een grote vraag kwam na het geslaagde jaar 1982. Mijn 1975 is voor de emotionele waarde en dus niet meer drinkbaar.
Jullie kunnen/zullen mij nu opnieuw de volle lading geven maar weet dat zwijgen als teken van bescheidenheid meer op zijn plaats zou zijn.
Wanneer Porsche alle onderdelen van de Lupo in zijn wagens steekt en er daarna geen Lupo meer bestaat, enkel Porsche, dan is voor mij het antwoord ja. Dan is de Lupo van toen gelijkwaardig aan de Porsche van nu, enkel de verpakking zal mooier zijn. De druiven van het perceel ‘Cassevert’ worden nu gewoon verwerkt in ‘Chateau Grand-Mayne’, zonder onderscheid. Daarmee kon de productie verhoogd worden voor Grand-Mayne. Als ik jouw mening even ontleed mag ik concluderen dat jij stelt dat wanneer een chateau zijn percelen vergroot de kwaliteit niet meer hetzelfde is. Oei, dan vrees ik dat geen enkel van de top-chateau's dezelfde kwaliteit heeft van enkele decennia geleden. Bijna allen hebben ze immers hun percelen vergroot om de productie op te drijven. Je kan nu stellen dat het verwerken ervan veel belangrijker is dan de druif zelf, maar in het geval van Cassevert en Grand Mayne gebeurde/gebeurt dit door dezelfde persoon, nl Nony. Who's shipment of fail has arrived now???
Bovendien moet ik zeggen dat jouw vergelijking echt op nergens slaat. Ik moest er even met mijn dochter van 5 over praten om op jou niveau een antwoord te formuleren. Hopelijk lukt het, anders wil ik er voor jou wel een kleurprent van maken
“De druiven van het perceel ‘Cassevert’ worden nu gewoon verwerkt in ‘Chateau Grand-Mayne’, zonder onderscheid”…
in dat geval ben ik het natuurlijk geheel met u eens, en vergeef ik u uw impulsieve blijk van beschimpende eloquentie aan mijn adres in uw antwoord. Dank ook voor de kostelijke opmerking over de kleurplaat; het is heerlijk ontnuchterend om op zo'n welbespraakte manier eens op mijn plek gezet te worden, met mijn misplaatste poging tot humor ten koste van een mede-prikker die in een bondige doch poetische comment slechts blijk geeft van een gezonde en totaal niet ongepaste dosis hang naar erkenning van zijn kelderschatten.
Met oprechte bewondering groet ik u en nogmaals van harte gefeliciteerd met uw fantastische fles, geniet ervan!
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?