Zuur breekt eiwitten af….Dus Ron vlees wordt wel degelijk malser door zuur daarin tegen is het ook een smaakmaker en opwekker, Maar niet altijd nodig of noodzakelijk….Wat veel belangrijker is, is de kwaliteit van het vlees en vooral de snijtechniek die je toepast. Ossenhaas is het meest malse deel van de koe (Os) dus als je dat gebruikt zou je zeggen dat je een malse carpaccio zou hebben maar als je hem verkeerd snijd is die nog zo taai als de zooltjes van mijn Van Bommeltjes><
Ik zelf ben geen voorstander van ossenhaas als carpaccio, ik heb liever een technisch deel van de achterbout (de muis, platte bil enz enz) of wat Willem gebruikt lende omdat er veel meer smaak aan zit alleen zit je wel met dat er wat meer ‘bite’aan zit…..dus eventueel zuur gebruiken of smaak in je mond hebben en het begrijpen, Ik zelf prefereer op mijn carpaccio peper, zout,rucola, Toscaanse olijfolie extra vierge grove maar dungsneden jonge (zachte) Parmezaan, misschien wel Grana Padano is nog een jaartje jonger…..Geen pijnboompitten, ik ben er zwaar allergisch voor! en lekker veel dungsneden zwarte wintertruffel of zonder kaas en lekker geconfijte Ganzenlever krullen…..Culinaire groet Timmus!!!