Tegendraads?

• Juan

Chris, ik zei ook bewust…“het merendeel van de prikkers”……..ik weet dat jij , Sjaak, Mathieu en ongetwijfeld nog wel meer personen liefhebbers zijn van Bourgognes….maar blijft een feit dat de meeste prikkers er niet veel mee hebben en je er ook niet zo vaak over leest op dit forum (behalve dan regelmatig wat postings van jou). Dronk trouwens gisteren weer een fruhburgunder bij charcuterie. Heerlijk glas!

Hasta Luego

John

• Peter vdB

Maurice, ik kan me helemaal voorstellen dat je met deze combinatie de Koning te rijk bent. En wat is er op tegen om tegendraads te genieten? Weet je overigens of de la Grille geen Parker punten heeft gekregen? B)-

• Jan

Mooi verhaal, Maurice.

Ben zelf ook groot liefhebber van Chinons (en goede NZ SB).

Kun je me vertellen waar je de Isabel vandaan hebt. Ik ben ooit op dat domein op bezoek geweest en door zeer sympathieke eigenaar rondgeleid.

€ 12,= vind ik een mooie prijs voor die wijn.

Groeten,

Jan

• Ronald Heijden

Beste Jan ,

Isabel is te verkrijgen in de filialen van de Gouden Ton

Groeten,

Ronald Heijden

• Jan J.

Willem, Op dit prikbord zitten hele normale mensen net zo als jij en ik. We eten normaal ons stukje vlees en vis met groenten en aardappels, rijst en pasta. We drinken daar een wijntje of een biertje en een glas water bij. Maar eenmaal dit prikbord aangeklikt verandert dit allemaal en worden er alleen nog maar spijzen en dranken aangerukt die door de goden zijn geleverd. Geld speelt absoluut geen rol.

Hoewel ik deze prikkers hun moments of fame van harte gun heb ik toch wel behoefte aan wat meer down to earth bijdragen. Het is allemaal zo opgefokt. Niemand op dit prikbord kan zich contnue de luxe permiteren zoals hier wordt voorgeschoteld Ook niet de professionele horeca- en wijnmensen op dit prikbord. Want dan gaan ze gauw Scheringa achterna.

Wie dit prikbord een paar jaar volgt ziet steeds dezelfde openingszinnen en -vragen terugkomen inclusief de voorspelbare reacties. Is dit innovatief? Neen het is saai. Het zijn platgetreden paden.

Daarom probeer ik eens wat anders door gewoon eerlijk te zeggen dat ik karbonaden met conimexmarinade lekker vind evenals boerenkool met worst en dat wijn onder een tientje heel lekker kan zijn en dat ik van dit alles echt kan genieten. Zoals gezegd misgun ik niemand het genoegen om af en toe een dure goede fles wijn te kopen of een toprestaurant te bezoeken en daar van te genieten en hier in superlatieven kond van te doen. Dat is best leuk. Maar als dat aan één stuk gebeurd terwijl je weet dat dat niet waar kan zijn dan wordt het wat vermoeiend en dat doet dit prikbord geen goed. Dus gewoon wat afwisselen met verhalen van het dagelijks leven.

Willem, ik ben overigens gek op haantjes. Ik fok voor mijn plezier raskippen en elk jaar heb ik dus tientallen haantjes te veel. Deze slacht ik zelf en stop ze in de vriezers. Dan heb ik voor maanden geregeld een goed stuk vlees op tafel met groenten en fruit uit de boomgaard en moestuin. Dat zijn echte godenmaaltijden besprenkeld met zelfgemaakte cider van mijn biologisch geteelde appels.

• TGG

Ben het voor de verandering een keer eena met Jan J.

TG

• Juan

Zo is het Jan! Leugenaars zijn het! Eindelijk is de ontmaskering een feit……….

En om dat te vieren trek ik vanavond een mooie fles open uit de kelder: Cos D'estournel 1996! :D

Qua wijnbijdrage heb je niet veel aan hem, maar zolang je zo met hem kan blijven lachen….hoop ik dat ie blijft! (tu)

Hasta Luego

John

• Eelco van Wieringen

Jan, ik weet nu wat je bent: een dominee. En wel eentje die mensen op een autoforum verbiedt over ferrari's te schrijven. Je begint me de keel uit te hangen met je gepreek.

Eelco

• WilD

Wat een negativisme in je bijdrages. Ik vind de verhalen prachtig die geschilderd worden door een aantal prikkers. Ben er zelfs wel een beetje jaloers op.

Om vervolgens alles in twijfel te trekken gaat me een beetje te ver. (td)

• Jan J.

Eelco, kan je niet lezen of wil je alleen je behoefte bevredigen om mij te demoniseren?