Ralph, dat zeg ik toch?
Hendrik, de huizenprijzen dalen doordat de verkopers zo stom zijn om te verkopen als er ff geen kopers zijn. Heeft niks met vraag een aanbod te maken maar met hele andere factoren.
Overigens Chris, ik kom eigenlijk uit de autohandel, en mijn familie zit er nog steeds in. Gewoon dom om de prijzen te verlagen (inderdaad gebuert dat gelukkig maar beperkt), je genereert er toch geen vraag mee, en uiteindelijk heeft iedereen dezelfde “piece of the pie” maar allemaal tegen een lagere prijs.
Eigenlijk heb ik maar een makkelijke job >< het is allemaal zo eenvoudig. Het enige probleem is om genoeg gekken te vinden die je product tegen jouw prijs willen kopen. Daar heb je verkopers voor nodig, en dat is dan ook gelijk het grootste probleem. Die zijn opgevoed met te zeggem dat alles te duur is, durven dus ook geen geld te vragen en gaan gelijk korting weggeven, en als ze dan gefaald hebben in het gene wat ze eigenlijk moeten doen ligt het altijd aan de prijs….
Terug naar de vraag, wat bepaalt de prijs van wijn. Das dus voor ieder gek verschillend. Ik kan 100 euro voor een bepaalde wijn teveel geld vinden, terwijl een ander dat een koopje vind. Wederom, als aanbieder moet je dus je segment vinden (en kunnen vinden). Het licht ook aan de soort klant, wat voor toegevoerde waarde hij wilt hebben, bv persoonlijk contact of gewoon via internet. De eerste is bereid meer voor dezelfde wijn te betalen ten opzichte van de 2e.
Theo