Hitte schade

• Peter B

Heerlijk leesvoer voor in Toscane, waar de temperatuur de 40 graden bijna aantikt. Toch maar wat mee in de kofferbak dan!!!

Peter

• Hendrik de vierde

En oma in de skibox!

Dat waren nog eens tijden:D

• iRalph

haha! (tu)

• TGG

Willem***

Behalve de rondingen om de middel voldoe ik wel aan je beschrijving van de wijndrinker.

Helemaal met je eens, er wordt veel teveel geneuzeld over wijn….. :-) :-D

Ik verkoop op dit moment wat wijn hier in Frankrijk, en heb een aantal keer gevraagd de afgelopen week of ik het moest versturen of wachten ivm hitte….. niemand die de vraag begreep…. ik heb toch betaald, waarom verstuur je dan niet….. +30c…… dat is het hier al 30 dagen of nog langer achter elkaar, daar wachten we toch niet op….

Kortom… inderdaad allemaal geneuzel ;-)

Theo

• iRalph

TGG Schreef:

——————————————————-

> Willem***

> Behalve de rondingen om de middel voldoe ik wel

> aan je beschrijving van de wijndrinker.

>

> Theo

Jij hebt gevoel voor humor ;):P

• Robèrt Koopman

Wijnvervoer ligt ook nooit stil, het spul zou maar opraken in de winkel!

• John Copier

Theo,

in Frankrijk hebben ze toch geen verstand van wijn en het verzenden daarvan! Ervaringsdeskundigen hebben ze niet. Niet met naam en toenaam alhier bekend. Die deskundigen wonen in dit kikkerlandje met zijn 5 jaarlijkse zomerse dagen per jaar. En er zijn zelfs jaren dat we zelfs die niet hebben. :D:D:D

Ondertussen hebben we alweer 21 graden op de teller kunnen noteren.

• Dick Schinkel

>:D<

Gheheheheheh John.

Met Smakelijke Groet Dick

• ChrisW

Toch jammer dit. Ik begrijp nu waarom het hier vooral voor beta-studenten zo moeilijk vertoeven is. De bewijsvoering en de redenatie die hier gebruikt wordt om meningen kracht bij te zetten. Zo onwetenschappelijk :D

Omdat er mensen zijn in Frankrijk - waar het regelmatig warm is - die wijn bij warm weer versturen, zou het geen enkel kwaad kunnen om wijn bij warm weer te versturen :S

Wetenschappelijk gezien is er toch geen enkele link tussen de ‘onderbouwing’ en de verkondigde ‘mening’? Als in een land meer dan 60% rookt (of je een paar dokters kent die roken) is roken ook niet schadelijk meer? Als vrijwel iedereen in een land gelooft in de mooie verhalen van het heilige boek A of B, dan is de inhoud van dat boek ook ‘waar’? Als in diverse wijnregio's in wijnland Frankrijk, met de Bourgogne als bekende voorbeeld, een groot deel van de wijnmakers witte wijnen maken die erg gevoelig zijn voor voortijdige, willekeurige, oxidatie…. dan is dit ook de juiste manier om wijn te maken en moet dit vooral zo doorgaan?

Als wijn, ondanks alles, in de praktijk altijd perfect voorspelbaar en constant uit de fles komt - ook al is de kurk gedeeltelijk uit de fles gedrukt of er wijn langs gedrukt - dan kan ik me voorstellen dat je zonder verdere wetenschappelijke onderbouwing kunt zeggen dat warm transport en warme opslag geen negatief effect hebben. Maar volgens mij is dat zeker niet het geval …. ‘iets’ of meerdere factoren zorgen ervoor dat er uiteindelijk grote (en m.i. in deze moderne tijd belachelijke en onaanvaardbare) verschillen tussen wijnflessen kunnen ontstaan.

De beta-student heeft het hier maar moeilijk :D

Gelukkig kan ik het als gamma-student nog net aan.

Mvg,

ChrisW

• Hendrik de vierde

Chris, laat die lui toch, een enkeling heeft zijn mooiste flessen al in de kofferbak van de auto liggen.

Worden ze beter van volgens een proefondervindelijk onderzoek>:D<